Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Tjusig kärra! Är panoramataket så bra som man hoppas?
Fint utrustad också, alldeles lagom! :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Snygg bil! Riktigt fin inredning, känns lite extra lyxigt med ljus inredning. :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
grillchips skrev:Tjusig kärra! Är panoramataket så bra som man hoppas?
Fint utrustad också, alldeles lagom! :D
Panoramat är i mitt tycke helt fantastiskt, men är man över 185 tror jag det kan vara lite påfrestande. Jag som är 180 känner att jag har massor av plats över huvudet i alla fall, kanske 190 är närmare problemgränsen än 185 egentligen.
Jag tycker redan glastaklucka gör extremt mycket för trivseln i bilen, att få in solljus från ytterligare ett håll gör underverk för hur rymlig man uppfattar bilen. Panoramataket har samma fördel fast ännu bättre :) Bilen är rätt liten men jag tycker den känns enorm inuti, det är ju liksom inget däruppe som man uppfattar som en vägg.
simonhalmstad skrev:Snygg bil! Riktigt fin inredning, känns lite extra lyxigt med ljus inredning. :-)-)
Visst är det! Vet att många ogillar ljus inredning men jag älskar det. Hade det i gammelvolvon också och hade aldrig några problem med jobbiga reflektioner, smuts, osv. Hoppas denna blir lika problemfri :)

Bild
Tog ut bilen på en liten premiärtur till skogen idag. Gick galant :) 16tummarna är fina för att vara just 16tummare tycker jag, men nog kliar det i fingrarna på att få på 18tummarna.
Användarvisningsbild
av crumpets
Idag förstod jag till slut hur den där färdstatistikprylen funkar. Eco guiden och de där staplarna är verkligen extremt peppande för att köra snålt, helt sjukt. Håller nog 20km/h lägre medelhastighet än med Hondan bara för att det är så trivsamt att sitta och puttra fram i en bekväm bil och ha ett glatt litet E i instrumentet som klappar mig på axeln över hur snålt jag kör. Trodde aldrig jag skulle gilla den funktionen men nu älskar jag den!

Volvo on calls körjournal är ju också helt klockren, dels för reseräkningar och dels för lite statistikrunkeri :oops:
5,3l/100km på min resa till jobbet och 5,0l/100km på resan hem. 28km motorväg i rätt risig trafik. Klart godkänt! Skulle nog få kämpa hårt för att komma långt under det ens med en D2.
Användarvisningsbild
av crumpets
Nexus skrev:Stänkskydd något du fungerat på införskaffa?
Jag har kikat på det faktiskt. Ser så jäkla trist ut med brunt gegg på röd bil. Jag har bara inte hittat någon bra bild för att kunna se hur mycket de stör i övrigt på bilen. Jag pendlar stockholm södertälje och vid behov till kunder men alltid motorväg så det är sällan jag kör i nåt annat än snöslask som värst, så jag vet inte riktigt om det vore värt det. Är lite kluven.

Skruffel: Tack! :)

Provade att hålla mig i vänsterfilen idag, 110 på farthållaren istället för blandat 90 och 100. 6,1l/100km hamnade jag på istället för gårdagens 5,3. Sparade hör och häpna en hel minut! 24 istället för 25! Över ett år räknat känns det inte riktigt värt det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Grattis! Fin bil! :-)-)

Nu vet inte jag hur många ägare den hade haft, men det blir så när den kommer från Volvobil. :wink: Har för mig den brukar få 3 ägare där innan den lämnar, men bara en är brukare. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Tack!
Mailade volvobil och kollade igår faktiskt, Carfax hade mycket riktigt blandat ihop mil och kilometer(inte bara så att det var dimensionslöst, det stod verkligen uttryckligen 3500 mil, när det var kilometer) så det var ju riktigt lugnande :) Ska försöka få pengarna tillbaka på den där skittjänsten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]

Startade den första gången sen maj, fly[…]