grillchips skrev:Tjusig kärra! Är panoramataket så bra som man hoppas?
Fint utrustad också, alldeles lagom! :D
Panoramat är i mitt tycke helt fantastiskt, men är man över 185 tror jag det kan vara lite påfrestande. Jag som är 180 känner att jag har massor av plats över huvudet i alla fall, kanske 190 är närmare problemgränsen än 185 egentligen.
Jag tycker redan glastaklucka gör extremt mycket för trivseln i bilen, att få in solljus från ytterligare ett håll gör underverk för hur rymlig man uppfattar bilen. Panoramataket har samma fördel fast ännu bättre :) Bilen är rätt liten men jag tycker den känns enorm inuti, det är ju liksom inget däruppe som man uppfattar som en vägg.
simonhalmstad skrev:Snygg bil! Riktigt fin inredning, känns lite extra lyxigt med ljus inredning.
-)
Visst är det! Vet att många ogillar ljus inredning men jag älskar det. Hade det i gammelvolvon också och hade aldrig några problem med jobbiga reflektioner, smuts, osv. Hoppas denna blir lika problemfri :)

Tog ut bilen på en liten premiärtur till skogen idag. Gick galant :) 16tummarna är fina för att vara just 16tummare tycker jag, men nog kliar det i fingrarna på att få på 18tummarna.
V40:

Alltid på Evolution diesel.