- fre 01 jul 2016, 09:26
#1089967
Intressant läsning om monteringen av vingen o rosten på skruvarna.
Har precis fått hem en vinge från LMR som ska vara i polyuretan precis som vparts premium vinge.
Dock ska min vinge monteras med 2 små bultar och 2 muttrar.
Mina muttrar o bultar ser ut o vara i vanlig 8.8 stål så funderar på att byta ut dom mot rostfritt för att inte få ytrost som ni verkar ha fått på era.
Samt att dra en ring runt varje borrhål med nått silikon utan ättika i för att inte få in vatten i bakluckan
Läste volvos monterings instruktion o dom säger att man ska borra 2 av hålen 10mm men det känns på tok för stort, borrade du så stort?
Har precis fått hem en vinge från LMR som ska vara i polyuretan precis som vparts premium vinge.
Dock ska min vinge monteras med 2 små bultar och 2 muttrar.
Mina muttrar o bultar ser ut o vara i vanlig 8.8 stål så funderar på att byta ut dom mot rostfritt för att inte få ytrost som ni verkar ha fått på era.
Samt att dra en ring runt varje borrhål med nått silikon utan ättika i för att inte få in vatten i bakluckan
Läste volvos monterings instruktion o dom säger att man ska borra 2 av hålen 10mm men det känns på tok för stort, borrade du så stort?
Bruksbilar: Volvo S60 2,5T AWD 2007, Volvo V70 2,5FT 2010 Busbil: Porsche 944 Turbo 1990