Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Resultatet efter jag våtslipat och polerat med Meguiars 105/205. Jag är inte alls nöjd men det syns inte på bilderna.

Det ser bättre ut här än i verkligheten, men i verkligheten då man rör sig och ser ljuset ändras i klarlacken ser man diverse små imperfektioner. Skulle det se ut så här i verkligheten så skulle jag inte ha nåt att klaga på. Men det får duga.

Det var på klarlacksskedet som det fallerade.

Bild

Bild

Här i botten har jag inte slipat eller polerat, där ser man hur pass mycket orange peel jag hade. Det får lämna längst nere.

Bild

Jag gjorde nog flera misstag då jag lackade. Jag borde ha förvärmt klarlacken innan jag började spruta och jag märkte i efterhand att jag inte hade flödet på lacksprutan på max, har man inte det blir det jobbigt att få den under kontroll. Vem vet om IR lampan kanske stjälpte mera än den hjälpte också.
Fipplat med Volvo VIDA 2012D också, fått igång programmet på en VM som kör Windows 7 men tycker man hittar inte det man hade hoppats på att hitta.

Jag skulle vilja hittat bilder, scheman i hög resolution av låsmekanismen och alla komponenterna men det verkar inte finnas nåt sånt i VIDA för en 850, lågkvalitets gif bilder ibland...

För jag var dum och tog inte bild då jag plockade isär och jag är inte längre hundra om jag glömt en liten komponent eller ej... Länkaget som kopplar dörröppnaren till låskistan gäller det. Tycker jag monterat ihop den korrekt men den vill glida av armen som kopplar den till handtaget på luckan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Dom har ingen lösning på problemet och […]

Lös del i grillen V90 D3

Hej, Har upptäckt samma sak på min bi[…]

Lite för törstig (hur lång ska du […]

Torkararm bak hänger, xc60

Nu när vädret börjar bli sämre[…]