Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 800serien
Bonden1989 skrev:
Lucif3r skrev:Finfint :-)-)
Tackar!

När smäller du dit en på din då? :wink:
Har för mig att du varken hade vinge eller stänkisar bak... Fast jag kan ju ha fel. :)
Dessa är obligatoriska tillbehör på våra bilar!! :-)-) Jag slapp köpa en vinge till min, sitter en Volvo-originalvinge på, får tacka första ägaren för det. :D Stänkskydd bak har jag dock fått skaffa själv, kanske lika bra det. Brukar ju se rätt jävliga ut efter 20 år...

Lucif3er borde skärpa till sig om han fortfarande kör utan. :wink:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bonden1989 skrev:Tackar!

När smäller du dit en på din då? :wink:
Har för mig att du varken hade vinge eller stänkisar bak... Fast jag kan ju ha fel. :)

Stämmer att jag varken har vinge eller stänkisar. Vinge ligger väl långt ner på listan dock, finns annat att prioritera ang. utseendet än just vinge. Typ fixa dom skabbiga stötfångarna, lite rostlagning och sånna mindre roliga saker.
Stänkisar är inget jag direkt tänkt på faktiskt, men nångång så blir det väl det också :)
Men överlag så är det mer så att jag prioriterar funktionen av bilen mer än utseendet. "Man åker ju inte på utseendet" som min mor alltid brukar säga :lol:
fast det går ju inte förneka att det är jäkligt skönt med en fin bil utseende mässigt också, hade ju 945an som fick ny lack och hela köret, så jag vet ju hur det är att ha en riktigt fin bil :-)-)
800serien skrev:Dessa är obligatoriska tillbehör på våra bilar!! :-)-) Jag slapp köpa en vinge till min, sitter en Volvo-originalvinge på, får tacka första ägaren för det. :D Stänkskydd bak har jag dock fått skaffa själv, kanske lika bra det. Brukar ju se rätt jävliga ut efter 20 år...

Lucif3er borde skärpa till sig om han fortfarande kör utan. :wink:
Jo, visst är det obligatoriskt! :wink:
En V70 utan vinge tycker jag dock inte är lika fult som en utan stänkisar bak, men den blir ju hundra gånger snyggare med vinge! :-)-)

En sak som jag inte tål däremot är en V70 utan rails på taket. Ser hemskt ut! :*O/
Lucif3r skrev: Stämmer att jag varken har vinge eller stänkisar. Vinge ligger väl långt ner på listan dock, finns annat att prioritera ang. utseendet än just vinge. Typ fixa dom skabbiga stötfångarna, lite rostlagning och sånna mindre roliga saker.
Stänkisar är inget jag direkt tänkt på faktiskt, men nångång så blir det väl det också :)
Men överlag så är det mer så att jag prioriterar funktionen av bilen mer än utseendet. "Man åker ju inte på utseendet" som min mor alltid brukar säga :lol:
fast det går ju inte förneka att det är jäkligt skönt med en fin bil utseende mässigt också, hade ju 945an som fick ny lack och hela köret, så jag vet ju hur det är att ha en riktigt fin bil :-)-)
Jo, jag håller med dig.
I första hand är det att hålla bilen rullande och säker som prioriteras. Annars är det ju meningslöst att köpa en massa tillbehör till den... :roll:
Har ju dock redan köpt lite mer grejer till den, men det är till insidan. :)

Ny lack? Det kan inte ha varit billigt! :???: Var den bilen i dåligt skick när du köpte den eller?
Jag tycker ju att min lack fortfarande är rätt så fräsch efter 18 år och 35140 mil. 8)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
945an var... inte super-dålig, men jag fick den saboterad av nå snorvalpar eller nått, så den var tvungen att lackas om. Kostade 18lök, men då demonterade jag det mesta själv så dom bara behövde slipa och lacka. Försäkringen täckte typ hälften av kostnaden, trots helförsäkring... Nån ful jäkla slipsnisse från f-bolaget som hävde ur sig "det är ju bara en gammal bil"... (HMM)

jag böt f-bolag kort därefter :P
Bonden1989 skrev:Måste nog byta gasdämpare i bakluckan också...
Börjar bli trött på att få den i skallen! :roll:
Hehe samma här fast min är snäppet värre, nästan så jag tror att det inte sitter några gasdämpare där alls :lol: Men fick ju se att båda gasdämparna spytt ur sig all olja eller vad det är så inte så konstigt att dom inte funkar :roll:
Nu fick du ju en vinge även på din baklucka så det gör väl att det märks ännu mera. Nu vet inte jag men finns det två uppsättningar gasdämpare till bakluckan på V70? Det finns det till S70 beroende på om man har spoiler eller ej.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
En sedan är ju dock inte ens i närheten av lika jobbig utan dämpare som kombi-luckorna :P
Mina dämpare var också dåliga, inte så illa att man fick luckan i huvudet varje gång men, stod den i lite uppförslut däremot så fick man passa sig :roll:
Nya dämpare är värda varenda krona :-)-) Lätta att byta också :) Men gör för tusan inte som jag och ta bort ena dämparen och tro att den andra ska orka hålla upp luckan medans du monterar den nya dämparen haha, se till att stötta upp luckan :mrgreen: En ny dämpare orkar däremot hålla upp luckan själv :)
DayDreamer skrev:Hehe samma här fast min är snäppet värre, nästan så jag tror att det inte sitter några gasdämpare där alls :lol: Men fick ju se att båda gasdämparna spytt ur sig all olja eller vad det är så inte så konstigt att dom inte funkar :roll:
Nu fick du ju en vinge även på din baklucka så det gör väl att det märks ännu mera. Nu vet inte jag men finns det två uppsättningar gasdämpare till bakluckan på V70? Det finns det till S70 beroende på om man har spoiler eller ej.
Fast det måste väl vara värre med en sedan? Där sitter ju vingen längst ut på luckan. På kombin ligger ju vingen över biltaket när luckan är öppen. Kan ju förstås bara vara jag som inbillar mig... :wink:
Ska kolla upp om det är olika dämpare.
Lucif3r skrev:En sedan är ju dock inte ens i närheten av lika jobbig utan dämpare som kombi-luckorna :P
Mina dämpare var också dåliga, inte så illa att man fick luckan i huvudet varje gång men, stod den i lite uppförslut däremot så fick man passa sig :roll:
Nya dämpare är värda varenda krona :-)-) Lätta att byta också :) Men gör för tusan inte som jag och ta bort ena dämparen och tro att den andra ska orka hålla upp luckan medans du monterar den nya dämparen haha, se till att stötta upp luckan :mrgreen: En ny dämpare orkar däremot hålla upp luckan själv :)
Dämpare har man bytt många på traktorer men aldrig på bilen. Här får man ju riva ner lite inredning för att kunna byta. :)
Jo, stötta upp den tänker jag göra. Tog själv och gjorde som du när jag skulle byta dämpare på en bakruta till traktorn. Trodde den skulle hålla sig uppe med bara en. :roll: Den for igen med en himla fart!
Hade en jäkla tur att bakrutan höll... :wink:
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 55

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]