Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har åkt XC60 T6 laddhybrid nu i snart 4 år är inne på den andra nu en ny my26 för mig fungerar laddhybrid perfekt i veckorna åker jag till o från jobbet 2 mil enkel resa sällan jag åker längre än 6-7 mil om dagen så laddningen räcker gott när man har ladd möjlighet både på jobbet o hemma.
Har kört 1300 mil nu med den nya har tankat 60 liter bensin på dessa mil då är merparten av den kostnaden på nöjeskontot då man använt effekten från bensinmotorn ibland o bilen säger till att bensin blir för gammal så nu har man lärt sig att inte tanka mer bensin än nödvändigt så man slipper köra upp en hel tank bensin som är på väg att bli gammal.
Sen finns det ju många som åker laddhybrid som tjänstebil för det är/var förmånligt som inte har den möjlighet att ladda hemma o kör långa sträckor dagligen men det är ju på väg bort nu är det billigare med ren elbil för dom det är rätt många som tog ut laddhybrider som tjänstebil för nåt eller några år sedan som nu går rätt mycket långkörning men dom börjar ju bytas ut nu till rena elbilar nu istället då de byter bil ungefär var tredje år.
De få nya fossil bilar som säljs är väl till privatpersoner som inte kan ladda hemma.

Passar på att tvätta läderratten, […]

Jag har åkt XC60 T6 laddhybrid nu i snart 4 […]

Det smäller till och hugger när jag k&[…]

Hej… undrar om det var membranet i vacuum &[…]