Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#639278
Uppdatering från Lördas

skruvningen :)

efter startmotor testningarna

å allt så tänkte ja lyfta ner

lådan å kolla om de var nå

galet iden som orsakade att

startmotorn inte nådde fram,
men efter lite mer kollande så

fann ja felet :)
Lite halv pinsamt/simpelt fel

:D
Och nej hade ej glömt någon

kabel ;) hahaa.

Fästet till startmotorn satt

inte helt på plats bara i ena

hörnet, Så då var de bara

lossa lådan å balken å bryta

tillbaka lådan ca 1cm sen var

de bara trycka dit fästet

montera Startmotor å vrida på

nyckeln, å då funkade det :D

SCHÖÖNT :D
Nu är det bara turbon och byta

till ZF låda så är den helt

klar=)

men nu är den körbar iaf ;D
Men fattas 3a på växellådan

som ja monterade.

2 bilder,

Det där rakkarns fästet som var halft monterat :P
Bild

Bild

//MVH
#639599
Gamla grenröret borta
gamla turbon borta

så nu blir de bygga nytt grenrör å byta turbo helt,

Vad tror ni om T04e Turbo?
Blir den för stor? den är förstor för Nissan men tänkte

kanske funkar på 5cyl iaf?

Så tänkte montera den ist.
För när ja beställde en 15G turbo fick ja en 13T så då

beställde ja en 16T ist då, men då var den helt slut i

avgashuset ;S så passade inte 16Ts kompressorhus i 15Gs

avgashus :(

ZF lådan dyker nog upp i morgon hoppas ja =)


Men nu har ja iaf klippt ihop min första film :P hahaa,
Inte alls den bästa men det är iaf en film :P Mer kommer

defenetift att komma senare :) Det kan ja lova :D:D

#639722
hehe, Nä precis det är nå Speciellt me 5ans vrål :D haha
av Landin
#700945
Ser jag HELT fel eller är M90 lådan bolt on på vitfemma? Tanken finns ju att stoppa i en femma i min 945, då de är en 91a så man försöker ju begripa vad som måste göras för att kunna dels få de att lira och sen då få den laglig med T5
#700967
Landin skrev:Ser jag HELT fel eller är M90 lådan bolt on på vitfemma? Tanken finns ju att stoppa i en femma i min 945, då de är en 91a så man försöker ju begripa vad som måste göras för att kunna dels få de att lira och sen då få den laglig med T5
Klart dom är bolt-on, det är ju samma motorer minus en cylinder :wink:
Här står det mesta du kan tänkas behöva veta inför ett byte: http://t5rwdclub.forum24.se/t5rwdclub-about45.html

Men för att få den laglig behöver du följande: orginal 850 T5 motor (B5234T) eller en med mindre krut (t ex 193hk modellerna), orginal avgasrening (helst från samma 850 du tog motorn ifrån, men orginal 940 verkar fungera också), orginal IC (fungerar med 940), sluten vevhus ventilation, orginal luftfilter (många har dock reggat med öppet, men vissa har fått bakslag på det), M90H låda (ZF ska egentligen inte fungera då det inte finns utsläppsuppgifter om den, men många har kommit igenom med den också) och orginal turbo.
Kort sagt - du behöver allt orginal i motor- och avgasreningsväg.
Du får endast göra dom modifikationer som krävs för att montera motorn i bilen du ska regga (bygga om kablage, korta tråg, andra motorfästen osv)
av Landin
#701059
Tack för länken och svaret :) Nu har jag nått att grubbla på. Nu ska jag inte snacka mer OT i tråden :)
meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]