Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hade tydligen fel om fordonsskatten. Men vi kommer nog klara oss ganska bra ändå med våra mindre motorer den dag vi måste betala fordonsskatt. :)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Började så smått att kolla på vad som ska inhandlas till bilen och började även montera i kupevärmare. Väldigt tacksam mot första ägaren som inte nöjde sig med dieselvärmare utan även ville ha elektrisk motorvärmare med kupeuttag.

Tillverkade denna plåt och hade i förra bilen passade på att skruva ur den och nu kom den ju till användning igen!
Bild

Monterad under handskfacket med 2st M5 skruv med mutter på baksidan.
Bild

Tyckte denna lösning var bättre än att göra hål i mattan, lite omständigt kanske men nu ser man inte de fula hålen om man väljer att skruva bort värmaren på sommaren eller om man säljer den, finns inget fulare än hål i inredningen från tidigare ägare. Böjer man sig ner ser man monterings anordningen.
Bild

Från lite håll ser man detta, tycker det är en bra montering som inte stör "den flytande" mittkonsollen.
Bild

Några fler uppdateringar kommer i morgon om det går som planerat.
Den tar inte emot säkringslådan när den fälls ner? Eller värmaren kanske är enkel att lyfta loss?
grillchips skrev:Den tar inte emot säkringslådan när den fälls ner? Eller värmaren kanske är enkel att lyfta loss?
Värmaren är jättelätt att ta bort från plåten, då går det hur fint som helst att ta ner säkringslådan.
V-parts kom med ett efterlängtat paket i går, en försenad julklapp.

Bild

Intryck av vingen:
Väldigt grov yta så slipning och spackling måste göras innan lack, men detta är väl inget konstigt i sig, då jag aldrig beställt vingar som inte är original tidigare så vet jag inte hur det brukar kunna se ut.

Monteringsanvisningen är utprintad från Volvos hemsida så de använder samma borrmallar som Volvos original vinge.

Det jag inte gillade var att den dubbelhäftande tejpen var delad i två bitar per sida, vilket jag inte gillar då det är större risk att vatten tränger in och ligger kvar.
Volvos original är en hel "ring" som sluter tätt mot bakluckan..

Så jag valde att köpa original monteringsats för den sakens skull..

Nu är vingen på lack och montering kommer att ske tillsammans med service, lyckades tigga till mig det av Bilia vid köpet av bilen då jag är väldigt skeptisk till att borra i bilen!
White skrev:Det var ju en trevlig "julklapp"! :D

Verkar vettigt att du skaffade original monteringssats då. :-)-)

Jag hade också varit väldigt nervös för att sätta borren i bilen, även om jag jobbar på verkstad med 0,01mm toleranser varje dag. :-O)
Det har blivit väldigt många trevliga julklappar detta år då bilen är en av dem..

Ja bilar och vatten/fukt är väl sällan en bra kombination under längre perioder..

Jag brukar i alla fall ha + eller - 0,01mm i mitt jobb jobbar som cnc operatör. Jobbar du som?
jimlindeborg skrev:Trevlig julklapp, kommer bli kalas. :)

Jaså, du jobbar också som CNC operatör? Vart då? :)
Ja bara lackeraren får till färgen!! :)

Japp, kör en V-turn på Dalkiasverige som byter namn till Veolia i natt :P

Jobbar du sj som?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240