Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade min första bil 1965. Då var inte ens dessa lock uppfunna tror jag.
Har aldrig aldrig haft detta problem med min 36 bilar förräns jag köpte V70n.
När jag motortvättade satte jag en plastmössa så gott det gick.....funkade det med.
Nej nej jag tror på VENTILATION o inget annat, skulle det komma tillbaka på min
bil så åker locken i Soptunnan.....tror inte ett ögonblick att det stänker in när man kör normalt....
men drar man i varenda vattenpöl så kanske kanske till slut någon droppe far in för att rätt snabbt torka ut......
om locken ligger i soptunnan. Tror det är ett "påfund" som någon räknenisse hittat på.... :P
Hej alla!

Är det någon som har lyckas att löst sitt problem med kondens på insidan av glaset på S80 med exnon ljus?
Jag har prövat många olika lösningar och tips ”se tidigare inlägg” men det har inte hjälp i mitt fall.
Kanske att det fungerar bättre på V70 som har ett annat lamphus.
Wissel, har du något mer bra förslag som kan hjälpa oss med S80 och problemet?
Det som "xxargs" skrev att varm luft (varm luft bör mer fukt än kall luft) kondenserar på en kall yta, håller jag med om.
Vad jag förstår så har det med väderleken att göra. Motortvätt inga problem men ett fuktigt väderklimat, kondens bildas.
Men hur har man löst det på vissa av våra S80 med exnon ljus och andra bilmodeller?
Jag och anda med samma probleme söker en lösning och därför håller igång tråden.

Ha en bra fortsättning på sommaren
Lennart
Om du sitter och söker på "exnon" så är det inte så konstigt att du inte hittar nån som komit med en lösning. Det heter xenon ;)

Har du testat lämna bort något lock? Vet inte hur bra det går när man har xenon men det sitter ju halogen på helljuset och där borde det väl finnas ett lock att ta bort.
Hej igen!

Tyvärr felstavat av mig på alla inlägg.
Tror att de flesta förstod mig så som du.
Jag får börja söka på nytt. Xenon.
Att ta bort locket ser jag inte som någon bra lösning. Damm som kommer in via helljuslampan kan inte vara lösningen även om fukten kommer ut. Ett lamphus som fungerar för vissa med lock?

Ha en skön kväll så som i Stockholm
Lennart
:wink:
Hej Loppan 78!

Det se lovande ut
Hoppas att du lyckas med denna ventil på din bil och detta i så fall funkar också på en S80.
Jag har prövat med Gcp ventilator Volvo nr: VO 1325694 och VO 1325693.
Blev tyvärr ingen förbättring.
Skriv gärna hur det gick för dig efter några regniga provdagar.

Lennart
lennart lundberg skrev:Hej Loppan 78!

Det se lovande ut
Hoppas att du lyckas med denna ventil på din bil och detta i så fall funkar också på en S80.
Jag har prövat med Gcp ventilator Volvo nr: VO 1325694 och VO 1325693.
Blev tyvärr ingen förbättring.
Skriv gärna hur det gick för dig efter några regniga provdagar.

Lennart
Hej vet att det nästan är 5 år sen den här tråden men jag undrar om du fick någon ordning på dina xenonstrålkastare med fukten jag har likadant problem på min-04.
Hej volvotomas!

Jag har löst det genom att använda samma salt som man använder i torrbollen som båtägarna använder för avfuktning i båtar. Ersätter saltet lite då och då. De reservdelar/tillbehör som Volvo hänvisade till kanske inte finns längre. Bild nr. 18 o 19
http://parts.volvooakpark.com/p/Volvo__ ... 25694.html
Att lägga upp bilder på detta Forum är en procedur för sig som borde vara enklare för oss icke datanördar. :shock:
”volvotomas” Du har ett PM.

Lennart
lennart lundberg skrev:Att lägga upp bilder på detta Forum är en procedur för sig som borde vara enklare för oss icke datanördar. :shock:
Hej Lennart,

Så svårt är det väl inte att lägga upp bilder på forumet. De "övningar" du haft för dig med dina strålkastare tycks mig avsevärt mer avancerade. ;-)

Det finns två sätt att lägga in bilder i ett foruminlägg.

Metod A: Bild som bilaga
1. Tryck på fliken "Ladda upp en bilaga" under det fönster där du skriver ditt inlägg.
2. Tryck på knappen "Browse", leta upp din bild på din egen dator, välj den och tryck på "Open".
3. Tryck på knappen "Bifoga filen".
4. Placera "cursorn" på den plats i inlägget där du vill ha bilden.
5. Tryck på knappen "Placera inom inlägget".
6. Tryck på knappen "Förhandsgranska" för att förvissa dig om att det blir som du vill ha det.

Metod B: Bild via länk
1. Ladda upp bilden på någon sajt där du kan skapa en länk till den (t.ex. ett bildforum som Photobucket eller en "molntjänst" som Google Drive).
2. Skapa en länk med vars hjälp du kan "dela" bilden på det ställe där du laddat upp den.
3. Kopiera länken och klistra in den på den plats i inlägget där du vill ha bilden.
4. Markera länken i inlägget.
5. Tryck på knappen "Img" ovanför det fönster där du skriver ditt inlägg.
6. Tryck på knappen "Förhandsgranska" för att förvissa dig om att det blir som du vill ha det.
Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]