Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Loppan 78!

Det se lovande ut
Hoppas att du lyckas med denna ventil på din bil och detta i så fall funkar också på en S80.
Jag har prövat med Gcp ventilator Volvo nr: VO 1325694 och VO 1325693.
Blev tyvärr ingen förbättring.
Skriv gärna hur det gick för dig efter några regniga provdagar.

Lennart
lennart lundberg skrev:Hej Loppan 78!

Det se lovande ut
Hoppas att du lyckas med denna ventil på din bil och detta i så fall funkar också på en S80.
Jag har prövat med Gcp ventilator Volvo nr: VO 1325694 och VO 1325693.
Blev tyvärr ingen förbättring.
Skriv gärna hur det gick för dig efter några regniga provdagar.

Lennart
Hej vet att det nästan är 5 år sen den här tråden men jag undrar om du fick någon ordning på dina xenonstrålkastare med fukten jag har likadant problem på min-04.
Hej volvotomas!

Jag har löst det genom att använda samma salt som man använder i torrbollen som båtägarna använder för avfuktning i båtar. Ersätter saltet lite då och då. De reservdelar/tillbehör som Volvo hänvisade till kanske inte finns längre. Bild nr. 18 o 19
http://parts.volvooakpark.com/p/Volvo__ ... 25694.html
Att lägga upp bilder på detta Forum är en procedur för sig som borde vara enklare för oss icke datanördar. :shock:
”volvotomas” Du har ett PM.

Lennart
lennart lundberg skrev:Att lägga upp bilder på detta Forum är en procedur för sig som borde vara enklare för oss icke datanördar. :shock:
Hej Lennart,

Så svårt är det väl inte att lägga upp bilder på forumet. De "övningar" du haft för dig med dina strålkastare tycks mig avsevärt mer avancerade. ;-)

Det finns två sätt att lägga in bilder i ett foruminlägg.

Metod A: Bild som bilaga
1. Tryck på fliken "Ladda upp en bilaga" under det fönster där du skriver ditt inlägg.
2. Tryck på knappen "Browse", leta upp din bild på din egen dator, välj den och tryck på "Open".
3. Tryck på knappen "Bifoga filen".
4. Placera "cursorn" på den plats i inlägget där du vill ha bilden.
5. Tryck på knappen "Placera inom inlägget".
6. Tryck på knappen "Förhandsgranska" för att förvissa dig om att det blir som du vill ha det.

Metod B: Bild via länk
1. Ladda upp bilden på någon sajt där du kan skapa en länk till den (t.ex. ett bildforum som Photobucket eller en "molntjänst" som Google Drive).
2. Skapa en länk med vars hjälp du kan "dela" bilden på det ställe där du laddat upp den.
3. Kopiera länken och klistra in den på den plats i inlägget där du vill ha bilden.
4. Markera länken i inlägget.
5. Tryck på knappen "Img" ovanför det fönster där du skriver ditt inlägg.
6. Tryck på knappen "Förhandsgranska" för att förvissa dig om att det blir som du vill ha det.
Hygglo skrev:Montera en slang i ett av locken och dra sen till luftburken så får ni bra luftcirkulation och fukten försvinner.
Det där låter ju rätt klyftigt faktiskt.

Men borde väl vara risk att mer damm dras in i strålkastaren också?
Hej igen!

Var inne på samma idé. Satte in en liten data fläkt i locket för att få cirkulation i lamphuset. :idea:
Bortkastad idé i mitt fall samt funderade på detta med att dra in damm i lamphuset. :wink: Det sista problemet löste sig automatisk. :( Fungerade inte med fläkt. :shock:

Lennart (D)
lennart lundberg skrev:Hej volvotomas!

Jag har löst det genom att använda samma salt som man använder i torrbollen som båtägarna använder för avfuktning i båtar. Ersätter saltet lite då och då. De reservdelar/tillbehör som Volvo hänvisade till kanske inte finns längre. Bild nr. 18 o 19
http://parts.volvooakpark.com/p/Volvo__ ... 25694.html
Att lägga upp bilder på detta Forum är en procedur för sig som borde vara enklare för oss icke datanördar. :shock:
”volvotomas” Du har ett PM.

Lennart
Är det något speciellt salt till torrbollarna till båtar, jag har vanlig torrboll det är väl samma i dom påsarna jag har gjort som du men det blev bättre men i den högra är det mycket kondens imma i än och det var mera i den innan också.
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...