Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev: Idag, 11:28 Det här var ju kul!
Bild

Bra att personen hörde av sig, olyckor händer så det va ju väl. Sen om det behövs finns väl ”teslacam” om ni ingen hört av sig?

Hör med ditt försäkringsbolag vilka som anlitas ;-)
@Micce1980, så är det. Jag var väldigt tydlig med personen att jag inte var det minsta sur och verkligen uppskattade ursäkten. Sentry var påslaget på bilen men den är förhållandevis lättriggad, speciellt om man står på stora parkeringar vid köpcentrum. Så jag scannade bara igenom inspelningarna lite hastigt. När jag väl hade fått reda på det hela så gick jag igenom mer noggrant och mycket riktigt - det är glasklart i klippet.

Hoppas det går smidigt det här bara, nu har vi ju dessutom bara en bil. När Volvon var iväg hade vi Minin så att vara utan den var ett ickeproblem. Nu får vi se...
grillchips skrev:Men jag var otroligt tacksam över att personen gav sig tillkänna efteråt. Hade hen inte sagt något hade det nog tagit ett par dagar innan jag upptäckt skadan ärligt talat.
Blir det en Tesla-verkstad som tar hand om detta eller spelar det inte så stor roll? Volvon togs ju om hand av Bilia när den fick fronten omlackad men här känner jag mig genast osäker.
Mycket tråkigt men man blir ju nästan tårögd av att någon faktiskt tog sitt ansvar! Det ser ut som det bara är stötfångaren? I så fall tror jag hela byts (tesla brukar byta istället för att laga) och det därmed kommer gå ganska fort.
@Lövet, verkligen. Skit händer som sagt. Det är vad jag sett bara stötfångaren, något liiitet på skärmen men jag är tämligen säker på att det går att polera bort. Det kanske bara är att bita i det sura äpplet och dra igång processen, ärendet ligger hos Trygghansa och väntar redan.. Kan inte en servicebil komma förbi med en bakstöt?! ;)
grillchips skrev: Kan inte en servicebil komma förbi med en bakstöt?! ;)
Ibland överraskar ju Tesla med sin service (och ibland är den usel) så uteslut inte det ;)

Jag hade låtit karossen vara även om det är något litet märke. Vit metallic är inte nådig att lacka om, blir nyansskillnader direkt.
Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa denna […]

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]