Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robban67
Hej

Jag tror mer på Hallgivaren i förelaren, kort fråga , går pumpen, om inte så är det hallgivaren för om den inte funkar får inte pumpen ström...

mvh

Robban
Användarvisningsbild
av Mattsvart
robban67 skrev:Hej

Jag tror mer på Hallgivaren i förelaren, kort fråga , går pumpen, om inte så är det hallgivaren för om den inte funkar får inte pumpen ström...

mvh

Robban
Båda pumparna går och den får bensin ur returen (en Halv liter på 30sekunder som de ska va) och i cylindrarna. Så besnin tillförseln är det inge fel på. :P
av Kena
Hade du testat byta tändkablar? eller bara sett så de sitter rätt? kortis i någon av tändkablarna?
Användarvisningsbild
av Mattsvart
Bilen startade idag :D, höll på röra runt i kablarna lite här å var så de var väl nå glapp nånstans kanske, men iaf så starta den.

Iaf så körde jag lite å sen skulle jag in till stan den gick ganska bra, missade om man drog över typ 4000rpm.
Så jag låg där i 90kmh å så plötsligt lös det till som fasen bakom mig! jag trodde det var min kompis som kom ikapp mig men ikke! när jag kikade i bakspegeln så var det en ca 5meter lång eldlåga bakom mig! och efter den släkts så låg det glödande bitar kvar på vägen!
Kolvringsbitar antar jag fick bogsera tillbaka bilen! :? fysatan vad lejj jag är nu! Blir det till att riva motorn och kolla hur det ser ut :( :(
Användarvisningsbild
av fribbe_740
Mattsvart skrev:Bilen startade idag :D, höll på röra runt i kablarna lite här å var så de var väl nå glapp nånstans kanske, men iaf så starta den.

Iaf så körde jag lite å sen skulle jag in till stan den gick ganska bra, missade om man drog över typ 4000rpm.
Så jag låg där i 90kmh å så plötsligt lös det till som fasen bakom mig! jag trodde det var min kompis som kom ikapp mig men ikke! när jag kikade i bakspegeln så var det en ca 5meter lång eldlåga bakom mig! och efter den släkts så låg det glödande bitar kvar på vägen!
Kolvringsbitar antar jag fick bogsera tillbaka bilen! :? fysatan vad lejj jag är nu! Blir det till att riva motorn och kolla hur det ser ut :( :(
fyfan va tråkit! :( lycka till me't iaf
Användarvisningsbild
av Mattsvart
Problemet löst!

Kablaget som går in i fördelaren var skadat så det vart kontakt mellan kablarna.
Så då bröt den strömmen och brände tändmodulen.

Lånade en kompis tändmodul efter jag skalat om kablarna så gick den klockrent :D så nu blir det till att köpa en tändmodul och hoppas det löser sig :lol:

Tack för alla svart!! :)

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

Är det jobbigt att bli rättad nä[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]