Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av swec
Tja.

har en 744a 89årsmodel dock så hörde jag igår att bränslepumpen under förarsätet har börjat vinnna , skrammla lite.. bilen går grymt bra i förövrigt..

frågan är bara om den är sönder eller hålelr på ?

och när rycker den isf sönder eller den kanske alldriggör det?
är det värt och sattsa på en ny isf?
Användarvisningsbild
av lilleman
hej min hörs likadant och jag funderar på ett byte men det blir nog inte förän den lägger av :lol:
av Kena
Den kan gå 1 eller 1000 mil jag började söka efter en på Blocket och hade i kofferten ett halvår till den rasade, praktiskt att kunna byta vid vägkanten.
av jockedentredje
Volvo 945 -92

jag undrar om någon har en förklaring till mitt problem angående bränslepump.

Den främre bränslepumpen under förarestolen låter när det är mindre än halv tank.

Ibland får jag stopp, sisådär 4 gånger inom ett år som jag nu har haft den och varje gång får jag felkoden 1-2-1 signal från luftmängdmätaren.

Håller både luftmängdmätaren OCH bränslepumpen på att gå sönder?

De tre första gångerna bilen stannade hörde jag inga ljud från bränslepumpen, endast den fjärde gången.

Kan ju tilläggas att jag efter någon minut alltid kan starta bilen igen!

Någon som vet sambandet mellan felkoden och mina stopp?
Användarvisningsbild
av Lantz
har du sportluftsfilter?
För min 740 va exakt lika dan tills jag bytte lmm då fungerade den perfekt
av jockedentredje
nepp inget sportluftfilter, ingen turbo ingenting. Men lät din bränslepump också?
Känns ju lustigt om den slutade låta efter att man byter LMM
Användarvisningsbild
av fribbe_740
om pumpen varvar jättemycke och "knorrar" då har du tjuvluft vid nån slanganslutning, bränslerör eller tankarmaturen. jag bytte pumpen i onödan på min för att jag hade missljud, men de va inte pumpens fel utan tankarmaturen hade rostat sönder och där kom det in tjuvluft i bränslesystemet
Användarvisningsbild
av Lantz
jockedentredje skrev:nepp inget sportluftfilter, ingen turbo ingenting. Men lät din bränslepump också?
Känns ju lustigt om den slutade låta efter att man byter LMM
Jo jag tyckte det va riktigt konstigt men min lmm hade rasat så jag bytte den utan att bry mig om pumpen men den slutade :D

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]