Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Kul att man bor i Gävleborg..:(

Första omgången med slungan avklarad
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har kört en sväng med slunga och en halv sväng med skyffel.. Det är sjukt tung snö!! Som att skotta bort kubikmeter på kubikmeter med vatten. Slungan sprutar det för kort och det packas ihop till ännu tyngre täcke. Och då har jag ändå en ordentlig snöslunga..

Ligger i soffan nu och ojar mig över mina ömma armar, rygg och ben.. Och snart måste man väl ut igen om man inte ska snöa in helt. En dag som den här är jag inte lika lycklig över +150 kvadratmeter uppfart.
Användarvisningsbild
av grillchips
Joel: Vi kan byta, 150kvm garageuppfart (som omedelbart hade blivit 150kvm garage, ehm :D ) mot 7kvm balkong! ;)

xerent: Dagar som dessa du är nöjd med val av bil? ;)
av llesrof
joel80 skrev:Jag har kört en sväng med slunga och en halv sväng med skyffel.. Det är sjukt tung snö!! Som att skotta bort kubikmeter på kubikmeter med vatten. Slungan sprutar det för kort och det packas ihop till ännu tyngre täcke. Och då har jag ändå en ordentlig snöslunga..

Ligger i soffan nu och ojar mig över mina ömma armar, rygg och ben.. Och snart måste man väl ut igen om man inte ska snöa in helt. En dag som den här är jag inte lika lycklig över +150 kvadratmeter uppfart.
Tar verkligen två bilar all denna plats eller skottar du även där bilarna inte står? Då får du skylla dig själv :D
Användarvisningsbild
av joel80
grillchips, Jag har 90kvadrat garage också.. (Vilket inte är helt sant då det får plats en liten "verkstad" och ett litet kontor på dom kvadraten också.)
Den ena bilen står dock ute.. av nån anledning blir garage lätt fulla av annat än bilar.

Jag skottar såklart överallt så den stora och fina uppfarten syns och går att använda i sin fulla prakt! :D Får man besök vill man ju att folk ska kunna parkera, utan att behöva spärra vägen för varandra.
Samt så räcker det inte bara med där dom står även om man skulle strunta i besöken.. Man ska kunna köra både ut och in i garaget, då måste det skottas fram och ut till gatan. ;)

Men kanske får skylla mig lite... :P
nu är i allafall sambon ute och skottar. Tyvärr har hon inte riktigt samma teknik när det gäller att dumpa snön.. så varje gång hon skottar minskar uppfarten med ett par kvadratmeter.. snön blir liksom bara "knuffad" till sidan av uppfarten. Själv bygger jag berg! (Som nu börjar bli jobbiga att ta sig upp för...)

Att bara köra över snön funkar inte för mig.. då packas det och blir knöligt och sen isigt. Nej ända ner till asfalten/plattorna ska det skrapas! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Slungan sprutar det för kort och det packas ihop till ännu tyngre täcke. Och då har jag ändå en ordentlig snöslunga..
Min slunga skickar iväg det bra, c:a 5 meter. :D Men det kan hända att jag har något torrare snö. men det är ju nollgradigt här.
av llesrof
Snöplogaren brukar lämna cirka en meter framför garageporten. Den biten skottar jag aldrig. Det är ju jobbigt. Och skittråkigt. Det brukar bli en isig valk precis framför porten men den är inga större problem.
Användarvisningsbild
av joel80
SvenB skrev:
joel80 skrev:Slungan sprutar det för kort och det packas ihop till ännu tyngre täcke. Och då har jag ändå en ordentlig snöslunga..
Min slunga skickar iväg det bra, c:a 5 meter. :D Men det kan hända att jag har något torrare snö. men det är ju nollgradigt här.
Snön landar mellan 3-5 meter bort när det är så här blött.. Eftersom bredden på uppfarten är större än vad den kan skicka snön från mitten blir det "lager" av slungad snö och lite jobbigt.

Nåja.. det ska bli kallare imorrn, så får jag bara undan allt som kommer inatt så ska det vara lugnt sen.. och det blir ett fint vinterlandskap. :)
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag har fått sådan träningsvärk i underarmarna att jag knappt kan knappa på tangentbordet. 8) Men huvudsaken är att man inte knäcker ryggen av all snöskottning.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 190
Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Hej, jag försöker lufta bromsarna p&ari[…]