Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av audioman
Skall göra tvåarservice xc60 hybrid köpt ny okt 2024 som 2025 års modell. som pensionär kör jag lite o bilen bara gått 1400 mil. 7000 kr hos Bilia Segeltorp. Är det normalt? Finns auktoriserad verkstad som gör det billigare i Storstockholm.
av UnleashFusion
audioman skrev: ↑tor 24 sep 2026, 15:13 Skall göra tvåarservice xc60 hybrid köpt ny okt 2024 som 2025 års modell. som pensionär kör jag lite o bilen bara gått 1400 mil. 7000 kr hos Bilia Segeltorp. Är det normalt? Finns auktoriserad verkstad som gör det billigare i Storstockholm.
saftigt men "ganska" normala priser i Stockholm och speciellt bilia som jag tycker är dyrare än andra auktoriserade volvo-verkstad.

du kan prova maila/ringa volvocarretail https://www.volvocarretail.se (finns en anläggning vid hammarby stjöstad) , kungsängen, volvo studio etc. och fråga om ett offert "vad det skulle kosta hos dem"

vill man spara någon tusing eller 1500-2000kr får man nog åka längre ner/upp (ifrån stockholm) tex. om du har någon släkting/närstående och i samband kollar upp "närmaste auktoriserad volvo-verkstad" i den staden och så får man "jämföra".
av Neomannen
audioman skrev: ↑tor 24 sep 2026, 15:13 Skall göra tvåarservice xc60 hybrid köpt ny okt 2024 som 2025 års modell. som pensionär kör jag lite o bilen bara gått 1400 mil. 7000 kr hos Bilia Segeltorp. Är det normalt? Finns auktoriserad verkstad som gör det billigare i Storstockholm.
Jag har en xc60 25 med som jag gjorde andra service på i maj nu år. Skobes Katrineholm tog 3193 kr för den servicen.

I mitt fall så har båda servicarna var dyrare än mitt serviceavtal som jag ger 374 kr i månaden för. Vilket är lite irriterande.

Du har fått stockholmpris :/ (Jag bor öster om Stockholm, men jag varken köper eller servar mina bilar i Stockholmsregionen. Går ju inte ens att köpa bilen här ikring 😀)
av perhall
Om du kör under 1500 mil/år ska varannan service vara en "anpassad service", den kostar 3-4 000 kr och är mest ett oljebyte.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Om det är ett dyrt kostnadsförslag beror på vad som ingår i det. Det är bra att vara lite uppmärksam på bilens aktuella behov då det ibland händer att vissa typer av service eller andra åtgärder läggs till när de egentligen inte är aktuella än.

Jag har lyckats få pyspunka, suck. Dä[…]

Dyr tvåårsservice xc60

Om det är ett dyrt kostnadsförslag beror[…]

Glömde tacka för alla svar, kommer kika […]

Hej, ända sedan jag bytte ABS-kransarna fram[…]