- fre 24 okt 2014, 22:37
#911144
Antingen litar man på vad som sägs i testerna och vad alla professionella bedömare, däckverkstäder och myndigheter säger eller så tar man på sig foliehatten och tror att allt är en konspiration och bestämmer sig för att trotsa all vedertagen kunskap (det är tydligen inne nu vad gäller både klimat, ekonomi och däcksposition.) och göra vad man själv får för sig är bäst. :lol:
Själva grejen med att om du nu får vattenplaning på framdäcken känner du det som förare i ett tidigare läge än på bakdäcken och kommer ha större chans att rädda situationen, samt att man inte får sladd på det sättet som man får om man tappar friktionen på bakdäcken.
Plogeffekten undrar jag om den egentligen är så stor.. Alltså att framdäcken plogar undan tillräckligt med vatten för att kompensera för dåliga bakdäck.. skulle den effekten vara stor nog för att ta bort de nackdelar som sämre bakdäck ger skulle rekommendationerna ju se annorlunda ut.
Själva grejen med att om du nu får vattenplaning på framdäcken känner du det som förare i ett tidigare läge än på bakdäcken och kommer ha större chans att rädda situationen, samt att man inte får sladd på det sättet som man får om man tappar friktionen på bakdäcken.
Plogeffekten undrar jag om den egentligen är så stor.. Alltså att framdäcken plogar undan tillräckligt med vatten för att kompensera för dåliga bakdäck.. skulle den effekten vara stor nog för att ta bort de nackdelar som sämre bakdäck ger skulle rekommendationerna ju se annorlunda ut.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13