- mån 06 okt 2014, 09:24
Servicelampan har börjat lysa på bilen och det är dags för 24,000-milaren. Grannen är en reko kille och biltekniskt händig rackare, byter bromsar, länkarmar m.m. själv och verkar kunnig och duktig. Han har erbjudit sig att hjälpa till och det känns ju bra för mig som inte är så duktig själv.
Det jag funderar på är vad som ingår?
Hittat en gammal post från 2011 som säger
Filter, packning och tändstift kan ju inte vara allt för svårt att byta själv. Oljan ser man ju gärna att man får rätt typ av, och hur mycket behöver man? Och är det avgörande att använda momentnyckel? Eller är det lätt hänt annars att man "drar för hårt" och har sönder saker?
Tacksam för svar. Tack på förhand!
Det jag funderar på är vad som ingår?
Hittat en gammal post från 2011 som säger
Filtersats (VO1275810) - vad för filter avser detta?Men jag hittade inget förtydligande på det. Någon som kan beskriva närmare vad detta innebär?
Packning (VO977751) - är det packningen vid oljepluggen, eller annan?
Olja
Dammfilterpaket, Multifilter (VO30630754)
Tändstiftssats (VO 8642660) - är detta bara tändstift, eller är det spolar el likn också?
Luftfilterpaket - luftfilter (VO9454647)
Filter, packning och tändstift kan ju inte vara allt för svårt att byta själv. Oljan ser man ju gärna att man får rätt typ av, och hur mycket behöver man? Och är det avgörande att använda momentnyckel? Eller är det lätt hänt annars att man "drar för hårt" och har sönder saker?
Tacksam för svar. Tack på förhand!
- By Colinjohnmcrae