- sön 05 okt 2014, 18:36
Hej.
Jag har fått problem med min S60R T5 2001 (250hk).
För att ta det från början så var jag på en 160 mil runda & tuffade på en bit snabbare än vad vad skyltarna rekommenderade.
Bilen va rena drömmen, pigg, snabb & bensinsnål.
Dagen efter att jag återkommit hem så lämnar jag in bilen på BILIA p.g.a en parkeringsskada jag fått på vä-fram.
Vid reparationen demonterades/monterades vä framlykta.
Vet inte om detta har med saken att göra, men kan vara bra att nämna.
Mitt problem:
När jag hämtar ut bilen går den dåligt & hostar på hela registret, men efter några minuter är den "bara" slö, drar dubbel mängd bensin (eller mer) samt att motorn går ej att varva högre än 4500rpm under körning (kraften avtar rakt av) & så har den varit nu en månad.
Motorn är lättstartad, går för övrigt hyfsat rent & jämnt.
Inga felkoder då jag kollar med färddatorn (read + dimljus).
Jag har läst massor av trådar här i forumet som lett mej till att kolla LMM, det har jag gjort & den ska vara ok eftersom motorn går riktigt dåligt när sladden till LMM kopplats ur. Vad tror ni är felet, magnetventil, spjällhus, lambdasond, tändspolar, tändstift... Eller vad tror ni..??
Mycket tacksam för hjälp/svar.
Jag har fått problem med min S60R T5 2001 (250hk).
För att ta det från början så var jag på en 160 mil runda & tuffade på en bit snabbare än vad vad skyltarna rekommenderade.
Bilen va rena drömmen, pigg, snabb & bensinsnål.
Dagen efter att jag återkommit hem så lämnar jag in bilen på BILIA p.g.a en parkeringsskada jag fått på vä-fram.
Vid reparationen demonterades/monterades vä framlykta.
Vet inte om detta har med saken att göra, men kan vara bra att nämna.
Mitt problem:
När jag hämtar ut bilen går den dåligt & hostar på hela registret, men efter några minuter är den "bara" slö, drar dubbel mängd bensin (eller mer) samt att motorn går ej att varva högre än 4500rpm under körning (kraften avtar rakt av) & så har den varit nu en månad.
Motorn är lättstartad, går för övrigt hyfsat rent & jämnt.
Inga felkoder då jag kollar med färddatorn (read + dimljus).
Jag har läst massor av trådar här i forumet som lett mej till att kolla LMM, det har jag gjort & den ska vara ok eftersom motorn går riktigt dåligt när sladden till LMM kopplats ur. Vad tror ni är felet, magnetventil, spjällhus, lambdasond, tändspolar, tändstift... Eller vad tror ni..??
Mycket tacksam för hjälp/svar.
VOLVO S60R
- By 246