Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aldrigstanna
Happ, gangsterstaden malmö pangade mitt fönster och stal en ryggsäck idag.

Volvia helförsäkrad, fråga.. Bör man ta det på försäkring eller åka till returbilen? Mycket meck att byta den?
av Saibot
Haha vad i helvete, dom pajja vänster bak på v70'n när farsan var i Malmö för nån vecka sen. Stal lite smutstvätt och vart skrämda av larmet. Har du larm på bilen så slipper du självrisken.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Fliker in en fråga. Hur får man bort allt glas som ligger nere i dörren?
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Micce1980 skrev:Fliker in en fråga. Hur får man bort allt glas som ligger nere i dörren?

Dammsugare med ett smalare munstycke skulle jag prova med.
Användarvisningsbild
av Perra83
aldrigstanna skrev:Äsch fick det fixat gratis på försäkringen så lät dom göra det. En fråga, larmet blinkade men inget ljud? Trycker jag på larmknappen på dosan tjuter det. How come?
Exakt hur testar du larmet?
Användarvisningsbild
av wissel
Kanske du skall skilja på Larmsiren och Paniksirenen.
Larmsirenen går endast vid larm, paniksiren som för övrigt
är bilens ordinarie tuta går då du trycker på panikknappen på dosan !
Vill du kolla sirenen i larmet så "larma på" vänta 2 minuter o öppna med nyckeln, nu skall larmsirenen ljuda.
Helt olika ljud förstås.
Provade nu. Stått låst länge, öppnade med nyckel o larmet gick. Även larmknappen funkar.

Om jag låser med öppet fönster och sticker in armen i rör runt, eller gungar på bilen så händer inget. Kan rörelsesensor vara paj eller ska det vara så :s ingen felkod i vida.
Har knapp i bilen med bild av kupé och raka sträck under. Den lyser om man stänger av rörelselarmet väl?

Vissa årgångar har problem med skadade[…]

.. ska ta och rengöra någon dag fram&[…]

Den stora annons-tråden

Har aldrig tidigare hört talas om en pick-up […]

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten[…]