*pettson* skrev:Ska vi säga så att bilen bör fungera nu eftersom den gjorde det innan? Ni har förhoppningsvis inte haft kamaxelgivaren eller vevaxelgivaren borta vid bytet. Däremot finns det två saker nu.
Startmotorn får inte gå för tungt. Vilket den gör om bilen går att rulla igång. Ta isär och smörj eller byt den. Både lager och växellåda ska smörjas på den om ni väljer det alternativet. Enklast att se problemet är att bygla halvljuset så det står på under starten. Du ska kunna förnimma att det flimrar i ljuset medans du startar men inte mer. Är det mer är just startern problemet.
Sen slänger du tänddelarna och skaffar nya. Tyvärr måste jag svara att dom ser relativt normala ut. Men det innebär inte att dom jobbar som dom ska i det skicket...
Tack
Ska till biltema och köpa deras tänddelar. Stod att det var bosch på hemsidan och jag hittar ingenstans att de skulle vara sämre än att köpa från volvo.
Ska testa det med ljuset senare. Måste först googla på var jag bäst ska bygla det, då inte alla här inne är födda med tummen på rätt ställe ;)
Edit: köpt rotor och lock + ett batteri