Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MTH
Tjena!

Läste i fredags att den sista XC90:n rullade av bandet samma dag. Enligt Volvo har det tillverkats 636 143 exemplar av modellen. Min gode far köpte dock en XC90 T5 nyligen och den har ett chassinummer på 7xx xxx. Hur går det ihop egentligen, har runt 70.000 bilar tillverkats utan chassinummer? Jag trodde att chassinummer hos Volvo indikerade tillverkningsnummer i ordning?

Någon som kan bringa lite klarhet i detta?
Har den färgen electric silver eller crystal white?
Aha okej, T5 Awd executive är en specialare, den finns nämligen inte för den svenska marknaden, men finns på andra marknader. Executive varianten ( med massage i stolarna) har inte sålts här på flera år. Troligt vis har den rullat på Volvo ett tag i början och det har råkat komma ut några lätt begagnade T5 awd bilar till Svensk Volvohandel.
av MTH
Oj då, det har nog blivit ett kommunikationsfel med min far. D5 skall det vara, en "Summum Inscription". Den är splitterny så den har inte gått på Volvo innan.

Frågan kvarstår alltså, hur kan de ha tillverkat 70 000 färre än det finns chassinummer?
Aha nä då vet jag inte faktiskt. Kanske någon annan här på forumet som vet något? :)
Volvo car UX

hmmm :bored: Nu blev jag förvånad, k&[…]

Säger inte emot :-D Tveksam till att fö[…]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]

Köpa kompressor nivåreglering

Ja då var kompressorn bytt, blev tillslut de[…]