Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V7001
Har schimsat om kompressorn, bytt sensorerna på backspeglarna, dammsugit fläkt sensorn, var lite damm där :D

AC lampan lyser men ingen kickar ej in.. Ska det klicka om relät när man trycker ON/OFF, det är väl relät ute i motorn bakom luftfiltret? Mitt låter ingenting, bad grabben trycka på ocgh av på AC medans jag la fingrarna på relät, stendött verkar det..

Gäller V70N 2001
S6024t skrev:rätt relä? kolla om kompressorn drar .
Jag var inne på Volvo idag och köpte ett AC relä, satte i men ingen skillnad, tog loss kontakten vid kondensorn och sprayade lite 5-56 i den. Mätte gapet vid kompressorn igen och det var ca 0.7 så jag schimsade om den igen, nu lät jag den tunnaste brickan vara kvar av de två som satt original.
Nu är det nästan för tajt, typ 0.25 men kompressorn har inte gått på flera år så jag undrar om man kan smörja den på nått sätt?

Använde en kvast och tryckte mot kopplingen och då börja den snurra men den hackar liksom och värsta skrapljudet...

You should be kicked out from this forum, head fir[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]

Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 2020 […]