- lör 21 jun 2014, 11:33
Hade imgen XC dok en V70 2,4t -02 och den snittade 1,1 på de 5åren jag hade bilen och jag kör allt annat än lungt, på vintern låg den närmare 1,3-1,4.
Moderator: Moderatorer
Gustav40 skrev:S60 2.5T 2008 = 0.64 motorvägskörning
Andis skrev:XC70 2004 HaldexIntressant och skönt att se hur bra du har lyckats. :) Vad för motor? automat/manuell?
Har vid några tillfällen testat att få ner förbrukningen så lågt som möjligt på en längre sträcka och här är rekordet hittills.
14,7 mil 0,78 l/mil med 63 km/h i snitt fart. denna körning är gick genom Stockholm dock utan trafik så inte enbart motorväg som ses på den låga snitt farten.
blir nog dessvärre svårt för mig att klara lägre.
Har även ett till på över 40 mil med 0,80 l/mil och 95 kmh i snitt fart.
rikrd skrev:2,5 T automat.Andis skrev:XC70 2004 HaldexIntressant och skönt att se hur bra du har lyckats. :) Vad för motor? automat/manuell?
Har vid några tillfällen testat att få ner förbrukningen så lågt som möjligt på en längre sträcka och här är rekordet hittills.
14,7 mil 0,78 l/mil med 63 km/h i snitt fart. denna körning är gick genom Stockholm dock utan trafik så inte enbart motorväg som ses på den låga snitt farten.
Andis skrev:XC70 2004 Haldexberor ju extremt mycket på körsätt och var du kör, du har en h´ganska hög snitthastighet jämfört med mig som ligger runt 44kmph, mycket kortkörningar. Tippar på att du kör en hel del landsväg/motorväg
rikrd skrev:Härligt. Det finns ju ändå hopp om att köra relativt bränslesnålt ändå. ;)Ja precis :D
Nej, men att ha två bilar bara för att […]
Svärdottern har min gamla bil, en V50 T5-08, […]