Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Priffe
Hallå

parkerade en 745a och så fick den stå nån månad. Tänkte så jag skulle ladda batteriet när det började bli kallt.

Försökte starta men batteriet dött....öppnade huven och satte på laddaren.

Då händer det förtretliga att larmet och centrallåset slår till.

Irriterande!!! Alla nycklar sitter i låset.

Har för mig att jag läst om detta tidigare, det är väl en funktion hos larmet att låsa i detta läge, men finns det något sätt att öppna bilen nu???
Användarvisningsbild
av fribbe_740
haha taskit läge! larm är ett helvete, hur många har inte blivit stående och tagit taxi hem pga av larm? fast å andra sidan har det nog räddat än o annan bil från undre världen.
den enda lösningen jag kommer på är att ta bort fönsterlisten på en dörr, det blir tajt men du borde se en svart c-lås motor, ser ut som en pistol. ur "pistolmynningen" kommer en pinne. försök komma åt att dra i pinnen (uppåt tror jag) lyckas du dra i pinnen så får du upp låset
gjorde en liten bild som kanske förklarar bättre, dock så var de ett tag sen jag fifflade me låset så jag kommer inte ihåg helt säkert men jag tror de va såhär:
Bild
1: c-låsmotor
2: hjul som snurrar när c-låsmotorn aktiveras och drar i två pinnar
3: pinnen som du ska dra uppåt
4: pinne som går till låsmekanismen i dörren
5: pinne som trycker upp pluppen ovanpå dörrsidan (eller ner om man låser)
lycka till!

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]