- tor 22 maj 2014, 17:50
Volvo har helt korrekt sagt att det finns ett 3G-modem i bilen - inga löften om hastigheter m.m. Jag är glad och nöjd med det som jag har. Jag hade bara hoppats att man skulle kunna öka hastigheten lite grand med en mjukvaru-uppdatering, ungefär som man i nyare telefoner ibland kan få nya eller förbättrade funktioner genom att uppdatera mjukvaran.
Dessutom hade jag ju hoppats på streaming av 1080p... :D
Ingen som vet om, och i så fall hur, man klurar ut vad det är för 3G-modem i bilen?
Skruffel skrev:Fliker in med en följdfråga till TS gällande hastigheten på bilens modem. Är hastigheten såpass låg att t.ex. Spotify hackar när man streamar det från bilens inbyggda nätverk? Om inte, så får man väl anse att allt fungerar som det skall - jag förutsätter att Volvo inte har tänkt att man ska streama 720p filmer direkt från internet genom bilens egna uppkoppling / wifi. :)Nej, inget hack i Spotify när jag är ensam i bilen och det finns 3G-täckning för modemet. Men semestern nalkas...med Instagram-, iMessage-, YouTube-, Hemnet-, Spotify- och Snapchat-knarkare i bilen.
Volvo har helt korrekt sagt att det finns ett 3G-modem i bilen - inga löften om hastigheter m.m. Jag är glad och nöjd med det som jag har. Jag hade bara hoppats att man skulle kunna öka hastigheten lite grand med en mjukvaru-uppdatering, ungefär som man i nyare telefoner ibland kan få nya eller förbättrade funktioner genom att uppdatera mjukvaran.
Dessutom hade jag ju hoppats på streaming av 1080p... :D
Ingen som vet om, och i så fall hur, man klurar ut vad det är för 3G-modem i bilen?