- ons 21 maj 2014, 20:19
Vad motorintresserande journalister tycker om AWD är inte riktigt representativt enligt mig. Kan tänka mig att många som jobbar som just motorjournalister kör rätt aktivt, vilket ibland visar sig på deras förbrukningssiffror. :)
Med de antisladdsystem som finns på Volvos alla bilar anser jag inte säkerheten på vanlig vinterväg vara negativt påverkad av att välja FWD. Endast vid aggressiv körning blir det skillnad, där man gasar sig igenom filbyten eller liknande, dock verkar många med AWD (inte alla, så ta åt er efter eget tycke. ;) )
Och ändra mitt ordval från fel till onödigt då om du hakat upp dig på det. Var ungefär så jag menade...
Med de antisladdsystem som finns på Volvos alla bilar anser jag inte säkerheten på vanlig vinterväg vara negativt påverkad av att välja FWD. Endast vid aggressiv körning blir det skillnad, där man gasar sig igenom filbyten eller liknande, dock verkar många med AWD (inte alla, så ta åt er efter eget tycke. ;) )
Och ändra mitt ordval från fel till onödigt då om du hakat upp dig på det. Var ungefär så jag menade...
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13