Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj!
Har funderingar över vissa funktioner på volvostereon.
Bland annat detta att den byter station till höger och vänster. Nyheterna blir rena rappakaljan eftersom den hoppar mellan olika stationer.
Har Googlat utan framgång. Finns det instruktionsbok på nätet?
Någon kanske kan handgreppet för att få den att sluta stationspendla i huvudet?

Bugar och bockar!
Tror inte det finns någon instruktionsbok för just stereon om det är det du söker. Däremot vet jag det finns en inställning som gör att radion byter till en starkare signal om den du lyssnar på börjar bli svag. Rätt säker på det står i avsnittet om stereon i vanliga instruktionsboken.
Det står lite i instruktionsboken om radion: http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... tp6725.pdf (från sidan 153).

Kolla om det står något i displayen, om det är inställt på att söka nyhetskanaler eller någon programtyp (PTY).

Det låter inte som att du bara har radion inställd på att söka efter radiokanaler, för då skulle inte bara nyheterna bli rappakalja. :) Så fick jag nämligen lyssna på radio när bilen var nyinköpt, ända tills jag fick stopp på eländet genom att trycka på "Source"-knappen. :D
Tackar!
Alltså, detta med att den hoppar mellan kanaler sker på dygnets alla timmar och när vad som helst sänds, musik, nyheter, reklam osv.
Jag har inget TP/PTY som syns i displayen. Har mig veterligen aldrig gjort någon inställning i stereon.
Jag vill inte att radion skall byta kanal för att signalen blir svag.
Kan börja med det dom kallar för "återställa samtliga AUM funktioner" och se om det innebär förändring.

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]