Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då var det min tur att göra bort mig...
Har kommit åt ljusreglaget när jag stöka runt i bilen igår och idag när jag skulle börja lasta för att åka iväg så var allt stendött.

Då ställs man inför ett par nya problem här i livet.
Att låsa upp förardörren med nyckel var inga problem men sedan då?
Batteriet sitter placerat i bagaget (smart!) och bakdörrarna går inte att öppna inifrån.
Naturligtvis så passade man på att spara in på låscylindern i bakluckan för att göra det ännu jävligare att komma in i bilen.
Nu kröp jag som en lönnfet daggmask via förardörren till mina grannars stora glädje och lyckades få ut batteriet tillslut.

Går det inte att öppna några andra dörrar än förardörren utan att man får leka Houdini för att "bryta" sig in och ut?
Det finns en stor plusmatning till motorrummet så det skulle fungerat om det inte vore för att batteriladdaren låg bredvid batteriet där det mesta av utrustningen i bilen finns.
Sen kan man inte köra bilen till ett vägguttag för att ladda om man inte ens kommer in i den :wink:
sthlm skrev:Det finns en stor plusmatning till motorrummet så det skulle fungerat om det inte vore för att batteriladdaren låg bredvid batteriet där det mesta av utrustningen i bilen finns.
Sen kan man inte köra bilen till ett vägguttag för att ladda om man inte ens kommer in i den :wink:
Du har precis blivit utsatt för " Murphys Law"....shit happends always. :-)

Det där med fotsensor är helt värd[…]

snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]