- ons 14 maj 2014, 12:15
#864402
Hej har en B5244t som jag köpte på skroten för 1.5 år och har suttit i bilen sen dess och fungerat utan strul framtill att den började bygga tryck i kylsystemet..
men när toppen nu är av så är den fin och utan vändkanter i cyl 1-4 men femman verkar ha suttit fast rostad och det är en linje tvärs över loppet med gravrost..
har tagit kontakt med skroten och dom så vi får se vad det ger där.. är inte direkt imponerad av att man köpt en motor på 14.500 mil för 8000 som är funktions testad och ok som tydligen har varit fastrostad i cylinderloppet.
kompprov gjordes innan den lyftes i bilen och skilje något men den hade stått ett tag.. så kan väl va naturligt..
och komprov gjordes nu innan toppen lyfter och den va helt jämn över alla cylindrar.. 11,5 kg x 5
Vågar man borra till närmaste öd och skaffa kolvar eller är det bara och kasta blocket och få tag på ett fräscht och flytta över delarna?
vart hittar man ÖD kolvar? Volvo?

https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/DCQ2K_img-4912.JPG
men när toppen nu är av så är den fin och utan vändkanter i cyl 1-4 men femman verkar ha suttit fast rostad och det är en linje tvärs över loppet med gravrost..
har tagit kontakt med skroten och dom så vi får se vad det ger där.. är inte direkt imponerad av att man köpt en motor på 14.500 mil för 8000 som är funktions testad och ok som tydligen har varit fastrostad i cylinderloppet.
kompprov gjordes innan den lyftes i bilen och skilje något men den hade stått ett tag.. så kan väl va naturligt..
och komprov gjordes nu innan toppen lyfter och den va helt jämn över alla cylindrar.. 11,5 kg x 5
Vågar man borra till närmaste öd och skaffa kolvar eller är det bara och kasta blocket och få tag på ett fräscht och flytta över delarna?
vart hittar man ÖD kolvar? Volvo?
https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/DCQ2K_img-4912.JPG