Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av öläningen
Hej min service lampa har börjat lysa.skulle släcka den i dag med min ppc.3 men det funkade inte innerbelysningen började blinka några gånger när jag höll på med nollställningen men ded funkade inte.sen försökte jag med trippknappen och tändningen men jag vet inte om jag gjorde rätt vet någon hur man gör på en v70 -01 mvh öläningen.
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej svda har varit ute och testat det som stog på sidan men lyckades inte släcka lampan ändå.får åka till volvo så dom får släcka den.
av pless
Har släckt min SRL-lampa många gånger (s60 2,4t -02):
1. nyckel i läge I
2. tryck och håll inne trippmätarknappen (trippmätaren nollställs)
3. vrid nyckeln till läge II
4. när trippmätaren går tillbaka från nollställningen till ursprungssiffrorna -> släpp trippmätarknappen, efter några sekunder (MAX 4 sekunder tror jag, annars piper det i bilen och det stol felkod 43 eller nåt sånt, då har du alltså hållit inne trippmätaren för länge och SRL-släcks ej).

5. om du lyckats så bekräftas släckningen av en bältespåminnelse-signal samt lampan och meddelandet försvinner förstås.
Användarvisningsbild
av wissel
öläningen skrev:Hej min service lampa har börjat lysa.skulle släcka den i dag med min ppc.3 men det funkade inte innerbelysningen började blinka några gånger när jag höll på med nollställningen men ded funkade inte.sen försökte jag med trippknappen och tändningen men jag vet inte om jag gjorde rätt vet någon hur man gör på en v70 -01 mvh öläningen.
Om din PPC3 inte klarar detta så är det fel på den eller på handhavandet (Dig) :-)
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej jag har i dag släckt lampan med trippmätarknappen.den hade nog hängt sig eller något när jag kötde med min ppc 3.har mailat bsr så får vi .se vad dom säger

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]