Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

snowman skrev:Hej,

I Volvo V70 -03, är högtalarna i bakdörrarna vändbara? D.v.s passar höger dörrens högtalare även på vänsterdörren? Tänkt nämligen hämta från skroten och då är det bar att veta vilken sida man kan ta.

Högtalare på bakdörrarna är samma dvs vänster passar höger och höger till vänster.
Mvh
sthlm skrev:Själva högtalaren ja men inte monteringsramen i plast som den sitter i och som sen sitter monterad i dörren.
Säker? Har varit på skroten o hämtat hem en från höger bakdörr(behöver vänster bakdörr). När jag jämförde med annan vänster bakdörr högtalare så såg det ut att vara samma? D.v.s det borde passa men jag har ju inte provat montera det än så inget är säkert.
Men skruvhålen skiljer sig väl från vänster och höger?
Jag kunde iallafall inte montera den när jag tog fel ram ur förpackningen.

Det är å andra sidan inget stort jobb att flytta över högtalaren.
Om man tittar på denna bilden som består av ett komplett par till bakdörrarna :

Bild

Så ser det ut som att de kan vändas och då få fäste och kontakt på samma vis? Det borde tyda på att de går att snurra? Däremot har jag sett andra högtalare ex för fram som inte går att kasta om.

Jag hittade en högtalare på skroten som redan var avbruten från dörren. D.v.s hållaren var kass, denna provade jag att få av elementet ifrån men det var omöjligt trotts att jag knäcket och hade mig. Det fanns ingen uppenbar skruv eller fäste som höll ihop det. Jag har hört något om att de limmas fast i ramen.

Det verkar dock finnas lite olika utförande så det är mycket möjligt att det skiljer sig.
Köpråd S60

Servar du själv, eller alltid verkstad??? Olj[…]

På min V60 2019 funkade det exemplariskt, me[…]

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]