Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Upptäckte när jag tvättade bilen att det inte är någon återfjädring till tanklocket på min V70. Locket är väldigt slappt och siter ju nästan löst mot chassit. Har det lossat något? Det sitter ju en liten stålhållare mot luckan.
Användarvisningsbild
av wissel
Ett besök på Volvo ÅF och 119:- så får du en ny plastram med fjäder.
Byter du på 3 min. Tryck in " låssprintarna" på den gamla,
tryck dit den nya = Klarrrt.
Användarvisningsbild
av Vojje
undrar om inte Volvo har utökad good-will på just tanklockets fjädertjofräs på MY 2002-2003.
Kan vara värt att undersöka ... :roll:
av llesrof
wissel skrev:Ett besök på Volvo ÅF och 119:- så får du en ny plastram med fjäder.
Ungefär så ja. Man får bara vara försiktig så att man inte bryter plasttapparna på den nya delen när man trycker dit den. Min kostade bara 118:- :mrgreen:
Användarvisningsbild
av wissel
llesrof skrev:
wissel skrev:Ett besök på Volvo ÅF och 119:- så får du en ny plastram med fjäder.
Ungefär så ja. Man får bara vara försiktig så att man inte bryter plasttapparna på den nya delen när man trycker dit den. Min kostade bara 118:- :mrgreen:
Heheh, " Inför Gud är vi alla Smålänningar".....:-)
av llesrof
dieselmagnus skrev:Tack. Blir inköp av ny ram då. Är den som sitter in i chassit mao
Ja, och man flyttar över tanklocket till den. Det ger sig när du ser delarna.
Allt satt ju som fan. Bände bort tanklocket från chassit. Fattade inde att man skulle trycka in sprintarna. Fattade jag när jag skulle få dit det nya. Var ju inte lätt att få dit locket på ramen. Nu är det på :lol:
Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Bör inte vara någon skillnad. Samma mot[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]

Volvo car UX

Enligt supporten ska det inte vara någon far[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]