Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Har ju ett pysande ljud som försvinner när man nuddar bromspedalen. Det är ju mitt bromsservo som läcker. Fick tag i ett original till min V70 D5 02a som passar. Är detta svårt att byta? Det sitter ju på förarsidan i motorrummet bakom bromsvätskebehållare mm. Går det in slang i kupen också eller? Kan inte så mycket om detta.
av dalldall
bytte på min bensinare, vet ej om det e samma på diesel. var lite trångt men inga större problem annars, har för mig jag plockade bort nån grej extra för att det inte skulle bli så trångt. finns fler trådar här om du söker. går en axel från servot som du får haka av från bromspedalen med ett clips. du får även ta 4 bultar innevid pedalen som håller servot, lite trångt.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Väcker min gamla tråd till liv för behöver lite mer monteringshjälp. Har sökt här men ej hittat så mycket.

Är det mycket man behöver ta bort för att få loss bromsservot i motorrummet? Är det någon inredning inne i bilen nere vid pedalerna som måste bort? Tacksam för mer hjälp.
av S6024t
inne i bilen så är det bara en lite panelbit som går att ta bort,den som belysningen för golvet sitter i.I motorrummet så är det lite bökigare,men det ger sig när du börjar att skruva,staget mellan fjädertornen måste så klart tas bort,tror även att vi lyfte på säkringsdådan,jag var inte med o demontera åkte på att montera..
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]