Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag läste ett inlägg här tidigare som beskriver mitt problem rätt bra. Det var också en 740 91:a som dog när den blev varm.....

Men jag har lite funderingar.

Bilen startar hur bra som helst när den är kall men när jag kört ca. 1 mil så blir den "sur"... Jag tycker att det verkar som den får för mycket bensin och klarar inte låga varv.. tillslut inte höga heller och då dör den...
Lambda lampan började lysa för ett tag sedan och det var efter det som detta hände.
Jag har gjort en felsökning och fick ingen felkod på bränslesystemet men fick en på tändsystemet... 1-4-3 som då skall vara knackgivarsignalen... hur ska jag bete mig för att få veta vad som är fel.
När bilen dog sist så väntade jag bara ca. 4 min och då startade den igen och jag hade nära hem så jag ville gärna försöka... då gick det men man fick ha väldigt höga varv.

Någon som vill hjälpa mig me detta??
Tack på förhand/Emeli
av mli_mi
då får jag testa det. Tack tack... jag kommer säkert tillbaka med mer problem :D
Användarvisningsbild
av fribbe_740
ändra bränsleinställningar och om de inte hjälper så ändra tändinställningarna. dessa åtgärder är i andra hand för som ripter säger så brukar dåliga tändspolar börja spöka när dom blir varma
av 164anders
fribbe_740 skrev:ändra bränsleinställningar och om de inte hjälper så ändra tändinställningarna. dessa åtgärder är i andra hand för som ripter säger så brukar dåliga tändspolar börja spöka när dom blir varma

hur har du tänkt att man ska kunna ställa in tänding och bränsle på en b230 :roll: det går inte.

om du har fått felkod på knacksensorn så testa och byt den tycker jag den sitter under insuget monterad motblocket med en bult.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]