Kanske ska döpa om tråden till Volvodesigntråden, tänkte visa två saker med nyaste V70 design som jag stör mig på väldeliga, som man inte gör, kardinalfel, som om pryon jobbat över och ändrat på alla ritningar. Titta på bilderna:
bakljusgrillv70.jpg (17.04 KiB) Visad 3710 gånger
Hur i hela fridens namn kan man göra nåt så fult??? Ser ni man har lagt en blank dekorlist under bakljuset,
en dekorlist!!! :-O) Man kunde lika gärna lägga en duk på taket och ställa på den en kristallvas med en tulpan i! Så här gör man inte, alla andra bilfabrikanter designar om bakljusen om de vill göra dem snyggare det finns inte en tillverkare som lägger till en dekorlist för att göra bilen snyggare, det är så j-vla fult så man baxnar, som straff för detta bottenskrap borde man skära av öronen på den ansvariga praon för detta och köra i en mixer och låta honom dricka upp. Jag skojar. Nästan, inte så långt från vad man skulle vilja göra med den som är ansvarig för detta helgerån. Vem är designchef på Volvo förresten, har man bytt hen nyss eller?
Sen andra bilden t h ovan, grillen, fi fan vad ful, man har gjort den större i sitt hål, gjort den inramande listen runt om lika tunn som ränderna i grillen, inget djup, bara vulgärt och bräkigt, V70 hade för ett par år sen bilvärldens i mitt tycke snyggaste grill, så lagom balanserad i allt, den här är återigen vrålful och jag tror faktiskt inte detta är praons fel, måste va en ny inkompetent designchef, som schabblar bort något så viktigt.
Annars så är V70 en av de snyggare bilarna på marknaden, nordiskt avskalat effektivt men snyggt designspråk. Om jag hade råd skulle jag köpa en sådan även om jag inte har användning av allt utrymme bara för den är så snygg. I övrigt alltså, förutom bakljusets dekorlist och grillen.
Lägger till hur en snygg grill ser ut som jämförelse.
v70grill.jpg (13.91 KiB) Visad 3701 gånger