Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Mycket snygg bil :-). Skulle själv kunna tänka mig en svart Touring alternativt en C-HR+ AWD Executive i färgen Metal Oxide (orangeröd) med svart tak.

Något som gör mig lite förbryllad är dock varför det bara är Touring-varianten av BZ som finns med 380-hästarsalternativet.

Någon Toyota har jag aldrig ägt. Däremot jobbade jag från mars 1998 till årsskiftet 2002/2003 på Toyotas huvudlager i Rissne och stortrivdes. Hade ett plocksnitt på 700 orderrader per dag. Sedan fick bossarna på Toyotas huvudkontor i Bryssel av någon underlig anledning för sig att flytta det svenska lagret (som då var det enda som faktiskt gick plus i hela Europa) till Danmark och Norge. Vi som jobbade fick erbjudande om att flytta. Ingen nappade på det så alla 23 som jobbade på lagret blev uppsagda med avgångsvederlag.

/Håkan
GT-mannen skrev:Mycket snygg bil :-). Skulle själv kunna tänka mig en svart Touring alternativt en C-HR+ AWD Executive i färgen Metal Oxide (orangeröd) med svart tak.

Något som gör mig lite förbryllad är dock varför det bara är Touring-varianten av BZ som finns med 380-hästarsalternativet.

Någon Toyota har jag aldrig ägt. Däremot jobbade jag från mars 1998 till årsskiftet 2002/2003 på Toyotas huvudlager i Rissne och stortrivdes. Hade ett plocksnitt på 700 orderrader per dag. Sedan fick bossarna på Toyotas huvudkontor i Bryssel av någon underlig anledning för sig att flytta det svenska lagret (som då var det enda som faktiskt gick plus i hela Europa) till Danmark och Norge. Vi som jobbade fick erbjudande om att flytta. Ingen nappade på det så alla 23 som jobbade på lagret blev uppsagda med avgångsvederlag.

/Håkan
Tråkigt med flytten, folk som tror att dom kan effektivisera. Hur ofta har dom ”konsulterna” fel??

Angående effekterna så har jag hört att det inte är samma batterier och elmotorer i vanliga som i Touringen. Touringen har batterier från en annan tillverkare och har större kapacitet. Detta för att Toyota ville sprida riskerna och inte hamna med en enda leverantör. Den vanlig bZan är också något lättare. Min tar sig från 0-100km/h på 5.1 sek. Det räcker mer än väl för mig.
Spola växellådan

Hej. Jag har en V40 T3 2018 och vill spola vä[…]

Elpriset

Inte helt lätt att jämföra elpriset[…]

Montera ny bromssköld?

Någon som gjort det på en XC70 (-05) ([…]

Problem med tomgång.

Det som skiljer mellan Bendix och Bosch är fr[…]