perhall skrev:iigloo skrev:perhall skrev:"To be fair, there’s more to the DRIVe than just start/stop. Push the button to engage the system and the engine map reduces the ferocity of acceleration while the cruise control system is given more leeway to vary speed in the name of economy when heading up hills." (test av S60 DRIVe juli 2011: http://www.theregister.co.uk/2011/07/06 ... s60_drive/)
Jaha...då får jag återkoppla till Volvo att de har fel.
Edit: Såg i artikeln att det var en DRIVe-modell dvs 1.6 tdi så du har fel där Per. I T3 är det bara S/S som aktiveras.
Kan stämma i MY11 men inte i MY12 för T3 och T4 måste ju vara samma. Min poäng var att detta med att ECO-knappen gör något med klima + gasrespons m m är inte ny, den finns i min MY12 med DRIVE-knapp.
PH
Fram till MY2014 aktiverar DRIVe-knappen s/s för manuell växellåda och för automat lägger den ur växeln när du släpper gasen.
MY2014 kom EKO-knappen och den separata autostartknappen. Med EKO-läget på aktiveras flera bränslebesparande funktioner.
Källa: Volvocar Sweden, Bilia, samtliga manualer för S60/V60
Edit: Detta gäller de "vanliga" modellerna och inte de rena DRIVe-modellerna.