Moderator: Moderatorer

av Secca
Sommardäcken på.
Diodkonverterat insteg,handskfack,bagageutrymme och regnr.
Samt bytt bakre bromsbeläggen på en C30 som dock inte var min.
På tisdag däremot, då sker första steget i bilens omvandling :wink:
Rekondat ratten och den övriga inredningen förrutom gummimattorna. ;) Läderbehandlat skinnstolarna. Ratten är som ny!! :P Lite sträck på skinnstolarna är det men det är väl naturligt med tiden, tycker den har fått en fin patina på inredningen eller vad man nu kallar det. :wink:

Bild

Bild

En tvätt också :) Dock är suget efter en nyare S80 runt 07 stort, modernare bil ju. :D
Bild
Snyggt jobbat Simonhalmstad!!!
Nyare S80 kan bli riktigt snygga. Toning, lite sänkt, borttagna emblem och stora snygga fälgar.

Själv har ja bara tvättat V70R:n och gjort sommarfälgar tipp topp med lackförsegling och BBV white dressing, som nya!

Bild
Ja det kan dom, drömbilen är en Magic Blue S80 T6 AWD Summum Incription Polestaroptimerad MY14 eller framåt med Four-C adaptiv farthållare, Premium Sound + Kylskåp i baksätet, Sleipner 18" + Driver support och Inscription stolar med bra läderkvalitet ljusbeige klädsel och ljus ratt med modern wood. Men det säljs nog ingen ny sådan tyvärr. Finns på bygg din bil på Volvos hemsida iallafall. :P

Fälgarna har jag tyvärr något lite skrap på och något lacksläpp, får kanske bli nästa lilla projekt, någon som vet något man kan måla i R-fälgarna med där färgen släppt?
börne skrev:Lagt ytterligare två lager med Ultima Paintguard plus+ så nu är fem lager lagda, nu får det räcka för ett tag :D

Är du nöjd med Ultima Paintguard plus+?
Det håller ok. Nackdelen med Ultima varar till första tvätten och det är att det blir lite statiskt av medlet så det drar åt sig lite damm. Men som sagt, när man spolat av så är det bra igen.
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 1912

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]