- lör 22 mar 2014, 15:28
#848475
Hej,
Jag har ärvt en PV 544 '62 av min morfar, som fram tills förra sommaren har varit i strålande skick. Nu har jag två problem som jag måste ta tag i till den här säsongen, och jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska lösa det (har tyvärr noll kunskap om bilar). Dels har ett av fästena till bagageluckan rostat sönder och behöver bytas, hur och var gör jag detta? Kan man ta den till en "vanlig" bilverkstad eller ska man leta efter någon som specifikt är inriktad mot veteranbilar? Det andra problemet är att motorn liksom "hoppar" när jag vrider av tändningen? Vad beror det på och finns det ngt knep så det undviks? I år är det dags för besiktning och det vore pinsamt om jag inte ens klarar av att stänga av den normalt :)
Blir jättetacksam för svar, har som sagt ingen kunskap om bilar men älskar och försöker vårda pv'n så bra jag bara kan.
Julia.
Jag har ärvt en PV 544 '62 av min morfar, som fram tills förra sommaren har varit i strålande skick. Nu har jag två problem som jag måste ta tag i till den här säsongen, och jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska lösa det (har tyvärr noll kunskap om bilar). Dels har ett av fästena till bagageluckan rostat sönder och behöver bytas, hur och var gör jag detta? Kan man ta den till en "vanlig" bilverkstad eller ska man leta efter någon som specifikt är inriktad mot veteranbilar? Det andra problemet är att motorn liksom "hoppar" när jag vrider av tändningen? Vad beror det på och finns det ngt knep så det undviks? I år är det dags för besiktning och det vore pinsamt om jag inte ens klarar av att stänga av den normalt :)
Blir jättetacksam för svar, har som sagt ingen kunskap om bilar men älskar och försöker vårda pv'n så bra jag bara kan.
Julia.