Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zoddan
passar på att liva upp lite, varför säger vissa folk i sina annonser "R-optik" ?

samt är det lungt att bara chippa en Turbo till ~290hk?
Användarvisningsbild
av ketto
zoddan skrev:passar på att liva upp lite, varför säger vissa folk i sina annonser "R-optik" ?

samt är det lungt att bara chippa en Turbo till ~290hk?
dom har väl satt dit en R-front bl a, fälgar mm mm, allt för att få den att likna en R

Chippa till 290 hk ska inte va några probs... Bara allt funkar bra på bilen så....
av zoddan
Är inne på att köpa en 850 "T5" men min budget är inte den bästa så många av dom jag sett har ju gått en del upp mot 25-30K frågan är om man vågar köpa en sådan!
mest kollat på 94-95 årsmodell
Användarvisningsbild
av camaro69
Inga problem.

Det primära är hur bilen skötts under åren.
Sålde min 855 Turbo till en kompis. Bilen hade då gått 34k mil. Gick som klocka.
Skulle aldrig sälja en dålig bil till en polare. Ägde bilen i 8 år eftersom den var så driftsäker och låga fasta kostnader.

Köp dock inte importerat skräp från Italien med lilla motorn.

:D
av zoddan
nä det har jag hört, jag köper aldrig import om det inte är jänkare dvs :)

dock är jag petig vad gäller urvalet, vill gärna ha beig klädsel för det är så himla snyggt.
Användarvisningsbild
av apersson850
Är bara bilen skött kan den gå bra även om den är gammal. Jag har haft min 854 Turbo sedan oktober 1993. Den har nu rullat drygt 35000 mil. För någon månad sedan toppade den 247 km/h på Autobahn. Notera nu att detta är riktiga värden, mätta på två olika GPS samtidigt. Mätaren hade passerat 260 km/h när övervarvsregulatorn sa stopp.

Trimma? Finns ingen anledning när original går på det sättet.

Jo, den har beige klädsel (skinn/plysch), röd pärlemolack, ECC (aldrig påfylld, fungerar kanon!), eltaklucka, farthållare, elvärme i baksäte, färddator, elstol, avtagbart drag, dimstrålkastare, elspeglar, elhissar, läderratt, TRACS, fjärrstyrt larm, nivåreglering, rostfria tröskelskoningar, solgardin bak och i bakdörrar, plyschmattor (sommartid)... Tja, nu kan jag inte komma på mer, men den räcker bra till att köra med, så jag tänker behålla den ett tag till.

Problem just nu är lite oljeläckage i motorns framända (kamaxeltätning, kanske), samt att centrallåsmotorn i bakluckan slutat fungera). Det är ändå dags för ny kamrem, så jag får väl fixa oljeläckan samtidigt.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
apersson850 skrev:Prova att köra hemifrån 10 sekunder tidigare. Det ska rätt mycket trim till för att ta igen det till första korsningen.
Hahaha! Bästa jag läst på länge!! =))

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]