Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Det blev dags att pensionera fruns V50 i vår ägo då den rullat 17800 mil sen vi köpte den ny 2008. På de stora hela en oförskämt pålitlig bil.
Hon har fattat mer och mer tycke för min V70 2,4D -2010, så jag lät henne ta över den snällt och vänligt :wink:

Då blev jag plötsligt "tvingad" att hitta något nytt att rulla med, och efter några månaders velande mellan en 2012-2013 R-design V60 och en V60 facelift MY2014 så föll valet på det senare. Upphämtad i förra veckan och inkörning påbörjad lite smått.

Bilen har lite tvättrepor som jag skall ta itu med snarast. Därför får ni hålla till godo med en dålig bild som jag tog i all hast med mobilen så länge.
Den är allt annat än ren på bilden dessutom :roll:

Hur som helst, Specen ser ut såhär:

Volvo V60 D4 163 S/S Momentum Business Edition
Ember svart Metallic 487
Inredning Tylösand Mörkgrå Tak K661
Klimatpaket med VOC
Teknikpaket HP Audio med 7" skärm
Digitalt Kombiinstrument mm.

Framtida planer är 18" Ixion och avtagbar dragkrok, samt lite grejer för att göra bagaget hundvänligt.
Smågrejer såsom glasögonfodral osv är beställt.
Kanske lite R-design prylar kan leta sig på bilen framöver med, vi får se.
Återkommer med riktiga bilder efter den stundande rekonden.

Bild
Senast redigerad av 9 wendtan, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av crumpets
Riktigt nice! :) Klimatpaket VOC är nog det bästa som hänt en frusen svensk utan elstolpe som mig. Fin bil!
Användarvisningsbild
av wendtan
Vi har ju iof ett barn med tillhörande vagn. Kronan Sulky går in stående på högkant. Tar kanske 1/4 del av bagagen i v60n.
Användarvisningsbild
av wendtan
Ja skall ju inte sticka under stolen med att skall vi ut på någon längre bilresa så kommer vi ta v70n. Den är markant större främst i bagagen!
Användarvisningsbild
av wendtan
Ja, färgen är rätt cool när solen lyser på den, nästan kopparfärgad svart 8)
Efter rekond skall jag försöka få till en bra bild på det.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jobbigt att bli tvungen att köpa en ny bil! ;)
Grattis, riktigt tjusig! Fortfarande lite ågren över att jag måste välja V70 över V60 pga bagaget, V60 är utan tvekan det snyggaste Volvo slängt ur sig.

Några första tankar om det digitala instrumentet? Vissa verkar älska det medan andra avskyr det.

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]

Startade den första gången sen maj, fly[…]