Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Lärde mig en liten läxa idag. Baken på V40 är en verkligen en smutsmagnet av RANG! Detta visste jag från tidigare trådar men nu var den helt brun av allt skit från vägen så jag körde till en sån där tvättomat där man betalar för att få högtryck med schampo, mineralfritt vatten, osv. Jag hade inget sämskskin med mig och trots att avspolningsvattnet har nån slags snabbtorkare i sig var den ju lite fuktig när jag åkte därifrån. Lagom hemma igen efter ett par kilometers åkande hade såklart vägdammet som sugs upp bakom bilen satt sig fint på hela baksidans fukt...
Ja, ja. Smutsig på samma ställe men inte fullt så jävligt som innan :) Ska helt klart ha med mig något att torka av bilstackaren med nästa gång.

F.ö. måste jag skaffa silver vision till blinkers bak, V40 är inte så extrem på det, men ser jag det minsta orange i en blinker utan att den lyser drabbas jag av akut illamående och får ångestfyllda bilder av pre facelift E39 och porsche 911 996 på näthinnan.
Måste även plocka på V40 D3-texten från bakluckan. Det samlas ju bara smuts där och man ser ju ändå på avgasrören att det inte är någon D2.
Användarvisningsbild
av grillchips
Såja, nu börjar fixarfrasse titta fram! Något mer planerat för kärran? ;)

Har också upplevt det med högtryckshallarna, fantastiskt att kunna spola av bilen lite snabbt men ordentligt rent blir det sällan..
Användarvisningsbild
av MartinS
Grattis till bilen. Men visst är det två brukare för dig, volvo och en privatägare.

/Martin
Användarvisningsbild
av crumpets
grillchips skrev:Såja, nu börjar fixarfrasse titta fram! Något mer planerat för kärran? ;)

Har också upplevt det med högtryckshallarna, fantastiskt att kunna spola av bilen lite snabbt men ordentligt rent blir det sällan..
Blir nog att lämna in den på lackskyddsbehandling när våren närmar sig, men just nu ids jag nog inte riktigt. Känns bara som att det blir skitigt direkt igen ändå med allt damm och grus som är kvar :)
Har läst runt lite och PPS verkar bra. Kan/vågar inte göra själv så jag lämnar in den, kanske till Bilia.

MartinS skrev:Grattis till bilen. Men visst är det två brukare för dig, volvo och en privatägare.

/Martin
Det har du rätt i. Vet fortfarande inte vad volvobrukaren gjorde de första 300 milen. En av våra chefer har köpt ut sin gamla tjänstebil därifrån, den har faktiskt också Volvo PV AB som första ägare. Kan vara nåt i stil med det då. Eller pressbil, egentligen gör det mig inte så mycket :) Förutom att man ju alltid är lite sådär slönyfiken.
Användarvisningsbild
av crumpets
Tack!

Nu har jag verkstadstid på torsdag för ett par garantigrejer. När jag tvättat bilen har jag märkt att åtminstone en av strålkastarna blir immig på insidan. Eftersom det fortfarande är nybilsgaranti vill jag såklart ha nya som är täta för att undvika problem. Gasfjädrarna som håller bakluckan öppen är jag också lite tveksam till, det är inget solklart problem men det känns som de inte är helt täta. En ny gasfjäder brukar ha mer schvung i sig och nu hänger den lite slött i öppet läge och ibland pyser/puttrar lite. Det hindrar inte funktionen men känns lite rappligt(kanske är de lite underdimensionerade och det ska vara så?), men jag ska försöka få det på garantin ändå.
Användarvisningsbild
av grillchips
Fyfasen, det där panoramataket är ju enormt! Nu kommer du aldrig nöja dig med en hederlig taklucka igen! ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31
Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]

Som jag har förstått det så m&ar[…]

Då känns det mycket lugnare, har tä[…]