- lör 01 mar 2014, 00:02
Lärde mig en liten läxa idag. Baken på V40 är en verkligen en smutsmagnet av RANG! Detta visste jag från tidigare trådar men nu var den helt brun av allt skit från vägen så jag körde till en sån där tvättomat där man betalar för att få högtryck med schampo, mineralfritt vatten, osv. Jag hade inget sämskskin med mig och trots att avspolningsvattnet har nån slags snabbtorkare i sig var den ju lite fuktig när jag åkte därifrån. Lagom hemma igen efter ett par kilometers åkande hade såklart vägdammet som sugs upp bakom bilen satt sig fint på hela baksidans fukt...
Ja, ja. Smutsig på samma ställe men inte fullt så jävligt som innan :) Ska helt klart ha med mig något att torka av bilstackaren med nästa gång.
F.ö. måste jag skaffa silver vision till blinkers bak, V40 är inte så extrem på det, men ser jag det minsta orange i en blinker utan att den lyser drabbas jag av akut illamående och får ångestfyllda bilder av pre facelift E39 och porsche 911 996 på näthinnan.
Måste även plocka på V40 D3-texten från bakluckan. Det samlas ju bara smuts där och man ser ju ändå på avgasrören att det inte är någon D2.
Ja, ja. Smutsig på samma ställe men inte fullt så jävligt som innan :) Ska helt klart ha med mig något att torka av bilstackaren med nästa gång.
F.ö. måste jag skaffa silver vision till blinkers bak, V40 är inte så extrem på det, men ser jag det minsta orange i en blinker utan att den lyser drabbas jag av akut illamående och får ångestfyllda bilder av pre facelift E39 och porsche 911 996 på näthinnan.
Måste även plocka på V40 D3-texten från bakluckan. Det samlas ju bara smuts där och man ser ju ändå på avgasrören att det inte är någon D2.