- sön 16 feb 2014, 19:41
andreas_lofgren skrev:Ägarbyten mellan handlare under kort tid betyder ingenting för mig. Många gånger har bilen inte ens besökt ÅFen utan står kvar i ett centralt lager.Jag har inga problem med demobil. Visst får den gå hyfsat hårda mil men det är väldigt få kunder på "normala" bilar som tar ut dem och bara kör skiten ur dem. Jag tror jag lämnat ut provkörningar på kanske 1 ung buskörare per 100 gamla gubbar/tanter. Visst blir det många kallstarter så det är kanske inte helt optimalt, men det kan jag leva med. Bilarna är dimensionerade för jobbpendling där värre misshandel förekommer.
Demobil är dock ett big no-no för mig. Även om den säkert "tål" att köras hårt av varenda person som satt sig i den så skulle det inte kännas ok. Skulle hellre ta en hyrbil eftersom dessa åtminstone körs långa sträckor och föraren betalar bränslet.
MartinS skrev:350mil demobil avskräcker inte mig, men det känns ju naturligtvis bättre om man vet vilken typ av demo. Volvos korta kundtestbana i torslanda är ju ingen höjdarstart i livet, men dom är inte påställda så därifrån lär den inte komma.Det håller jag däremot med om! Banåkning sina första mil vore inte någon höjdare... Men då finns ju som sagt inte heller någon anledning att betala pengar för att ha den påställd.