- mån 10 feb 2014, 13:53
#834717
Toyota slutade rostskydda sina bilar för ett par år sedan, Subaru, Honda och många andra har också ett obefintligt rostskydd, Audi A6 rostar i dörrarna efter bara ett par år.
VW Passat rostar rätt friskt i dörrtrösklar och andra områden och har problem med lacksläpp och ett enormt antal övriga kvalitetsproblem som borde skrämma bort dom flesta köpare.
Passat har det väl sålts fler och fler av dom senaste åren och ett argument är knappast kvalite då det är en av dom sämsta kombibilarna kvalitetsmässigt som man kan köpa idag.
Men hur mycket kunder har dessa tillverkare tappat?
Jag tror att Volvo håller på och anpassar sig till den övriga bilmarknaden, Dom har väl insett att kunderna inte värdesätter hållbarhet och kvalite på samma sätt längre som tidigare vilket är trist.
milktrucker skrev:tappar volvo kvalite så tappar de kunder på löpande band, volvo står för kvalite. Kan de inte erbjuda det är inte folk främmande för att köpa andra märken.Fast problemet är vad ska man köpa istället?
jag tror volvo håller på att skjuta sig i foten om man kompromissar med kvaliten, det finns en anledning till att volvo V70 är/var sveriges mest sålda bil.
Toyota slutade rostskydda sina bilar för ett par år sedan, Subaru, Honda och många andra har också ett obefintligt rostskydd, Audi A6 rostar i dörrarna efter bara ett par år.
VW Passat rostar rätt friskt i dörrtrösklar och andra områden och har problem med lacksläpp och ett enormt antal övriga kvalitetsproblem som borde skrämma bort dom flesta köpare.
Passat har det väl sålts fler och fler av dom senaste åren och ett argument är knappast kvalite då det är en av dom sämsta kombibilarna kvalitetsmässigt som man kan köpa idag.
Men hur mycket kunder har dessa tillverkare tappat?
Jag tror att Volvo håller på och anpassar sig till den övriga bilmarknaden, Dom har väl insett att kunderna inte värdesätter hållbarhet och kvalite på samma sätt längre som tidigare vilket är trist.