Perra83 skrev:240 vs 270Nm det är skillnad. Sen är det väl en växel till i D2.Sex växlar i D2. Jag har ingen koll på utväxlingen men förhoppningsvis kan man hålla lägre varv i motorvägsfart med en D2:a.
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:240 vs 270Nm det är skillnad. Sen är det väl en växel till i D2.Sex växlar i D2. Jag har ingen koll på utväxlingen men förhoppningsvis kan man hålla lägre varv i motorvägsfart med en D2:a.
SvenB skrev:Betydligt lägre varv.Jämfört med 1.6d alltså? För att det är skillnad mot 1.8f är ju självklart, det finns ingen som slår den vad det gäller låg utväxling.
SvenB skrev:Inte enligt min stads föreskrifter gällande parkeringstillstånd.fangalid skrev: Sedan en stor bonus med "miljöfordon" är att jag får parkera gratis i stan där jag bor vilket spar mycket pengar för mig.Även de dieselmodeller han tittar på är "miljöfordon".
MartinS skrev:Nu har jag kontrollerat. D2 varvar 2000 varv i 110 km/tim. Vad 1,6D varvar känner jag inte till, men uppfattar det som högre eftersom den saknar 6:e växeln.SvenB skrev:Betydligt lägre varv.Jämfört med 1.6d alltså? För att det är skillnad mot 1.8f är ju självklart, det finns ingen som slår den vad det gäller låg utväxling.