turbolatt skrev:Jag som tyckte den såg trasig ut, har beställt en ny nu. Det börja med att jag hade felkod på flamvakten så jag bytte flamvakten och glödstift och Brännkammarn så när allt var ihop satt så funka den inte ändå, och nu har jag på detta
Tillägsvärmaren-CPM (förbränningsvärmare) 1 felkod. Då kan det vara dom här felen står det. Vattenpumpen, signal för låg, permanent.
Det är väl aldrig dumt med reservdelar även om det kostar pengar. Hoppas ringarna inte var för dyra bara.
Om du inte hade felkod på vattenpumpen innan du rev ner värmaren, kontrollera så att du inte råkat vara på kablarna, stiften eller dyligt till just vattenpumpen. När man håller på och trycker ut kablarna ur kontaktstycket så är det kanske lätt att man vrider å vänder på kontaktstycket för mycket osv.
Annars är det nog så tyvärr att vattenpumpen också har gett upp. Tror inte värmaren gör en diagnos på vattenpumpen innan start utan det görs nog vid själva starten.
Och då flamvakten och glödstiftet troligen var dåliga så kom aldrig värmaren så långt att vattenpumpen skulle starta.
Om det inte hjälper att byta vattenpumpen så bör det vara något med kablarna ändå så kontrollera gärna kablarna och dess stift 2ggr innan du byter en del som kanske är hel.

http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986