Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej

Byte en trasig lampa på högra baklycktan på min 940 och efter det varnar bilen för att en lampa är trasig, vilket den inte gjorde innan då den verkligen var trasig. Vad kan detta bero på ?
av S40T4
Det kan vara fel modell på lampan. Den kan ge fel motstånd av någon anledning och då tänds glödtrådsvakten.
Användarvisningsbild
av Bosse78
S40T4 skrev:Det kan vara fel modell på lampan. Den kan ge fel motstånd av någon anledning och då tänds glödtrådsvakten.
ska väl bara vara en vanlig 5w/12v lampa ?
Användarvisningsbild
av munktorparen
Jag har precis samma fel på min 740 sedan ett par veckor tillbaka
av Addekarlsson
Kan vara så att om man bara byter ena, så indikerar glödtrådvakten fel. Lampor som ingår i systemet för glödtrådvakten bör bytas parvis, för att få samma resistans på båda sidor, då glödtrådvakten mäter just parvis.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Bosse78
Addekarlsson skrev:Kan vara så att om man bara byter ena, så indikerar glödtrådvakten fel. Lampor som ingår i systemet för glödtrådvakten bör bytas parvis, för att få samma resistans på båda sidor, då glödtrådvakten mäter just parvis.

Mvh/ Adde
Jo, såg att jag hade en 10w på andra sidan till och med :D byte båda nu funkar det 8)
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?