- mån 30 dec 2013, 13:39
#819087
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Godmorgon eller nått :)
Bromsvätskan i våran V50 behöver bytas enligt verkstaden som mätte upp att det var för mycket vatten/fukt i.
På våran V70 som vi hade så bytte jag visserligen bromsok å vätska själv men när nipplar å skit börjar kärva så är det inte roligt så det är därför ett sådant jobb som jag gärna låter någon annan göra (verkstaden).
Hur byter tex Mechanum, Bilia osv bromsvätska i våra bilar? För att verkligen bli av med den värsta fukten så måste man väl släppa ut vätskan vid bromsoken?
Går det att "fuska" med detta på något sätt? Tänkte att jag ville ha lite extra koll på att dem verkligen gör på rätt sätt. Inte roligt att lägga 1600-1700:- om dem inte gör som man egentligen bör göra.
Nej, jag tänker inte och vill inte göra jobbet själv :)
Tack på förhand.
Bromsvätskan i våran V50 behöver bytas enligt verkstaden som mätte upp att det var för mycket vatten/fukt i.
På våran V70 som vi hade så bytte jag visserligen bromsok å vätska själv men när nipplar å skit börjar kärva så är det inte roligt så det är därför ett sådant jobb som jag gärna låter någon annan göra (verkstaden).
Hur byter tex Mechanum, Bilia osv bromsvätska i våra bilar? För att verkligen bli av med den värsta fukten så måste man väl släppa ut vätskan vid bromsoken?
Går det att "fuska" med detta på något sätt? Tänkte att jag ville ha lite extra koll på att dem verkligen gör på rätt sätt. Inte roligt att lägga 1600-1700:- om dem inte gör som man egentligen bör göra.
Nej, jag tänker inte och vill inte göra jobbet själv :)
Tack på förhand.


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986