- tor 19 dec 2013, 20:19
#816243
Har varit och provkört en Volvo S40 1.8F -06 och blev faktiskt väldigt imponerad över hur skön bilen var att köra och hur pigg den var med tanke på fjuttmotorn. Bilen var i mycket bra skick, såg nästan ny ut och invändigt var den som ny, tokfin.
ca 10 000mil på mätaren och en prislapp på 65000, lite i överkant för min del men för en bra bil så kan jag äta vatten och dricka bröd ett tag. Dock fanns en tråkig sak, ovanför ett hjulhus baktill på bilen hade rost bubblat upp lacken i storlek av en femkrona. Fanns dock inga stenskott eller synliga skador på bilen och kunde inte se om bilen varit omlackad med ett dåligt arbete där rosten blommat upp. Men såg att ett plastskydd i underredet, just framför bakdäcket inte satt riktigt så drog ner den lite och såg blå lack på insidan av denna. Är det troligt att bilen varit med om någon skada och jobbet är dåligt gjort eller kan det röra sig om fabrikationsfel?
Enda sättet att titta bättre är ju att demontera plasten i hjulhuset men det lär inte firman som säljer bilen låta mig göra, vill ju heller inte komma hem med en ny bil och sedan hittar jag 13kg spackel i hjulhuset :(
Den andra grejjen jag märkte var att när man körde i låga farter på ettans växel och stampa ner kopplingen så varvade bilen ner till 500 varv, kändes som om den nästan skulle dö. Något fel eller är det standard på dessa 1.8F?
ca 10 000mil på mätaren och en prislapp på 65000, lite i överkant för min del men för en bra bil så kan jag äta vatten och dricka bröd ett tag. Dock fanns en tråkig sak, ovanför ett hjulhus baktill på bilen hade rost bubblat upp lacken i storlek av en femkrona. Fanns dock inga stenskott eller synliga skador på bilen och kunde inte se om bilen varit omlackad med ett dåligt arbete där rosten blommat upp. Men såg att ett plastskydd i underredet, just framför bakdäcket inte satt riktigt så drog ner den lite och såg blå lack på insidan av denna. Är det troligt att bilen varit med om någon skada och jobbet är dåligt gjort eller kan det röra sig om fabrikationsfel?
Enda sättet att titta bättre är ju att demontera plasten i hjulhuset men det lär inte firman som säljer bilen låta mig göra, vill ju heller inte komma hem med en ny bil och sedan hittar jag 13kg spackel i hjulhuset :(
Den andra grejjen jag märkte var att när man körde i låga farter på ettans växel och stampa ner kopplingen så varvade bilen ner till 500 varv, kändes som om den nästan skulle dö. Något fel eller är det standard på dessa 1.8F?